Silnik Honda 2.2 i-DTEC o mocy 150KM z Maks. mom. obr 350Nm przy 2000-2500 obr/min. Jest całkowicie nową konstrukcja w pełni aluminiowa o bardzo zaawansowanej technologii, opracowana przez japońskiego konstruktora Kenichi Nagahiro . W silniku występuje w dwóch odmianach mocy pierwsza 150KM która weszła do produkcji w 2008 roku oraz wersja 180KM od 2009 roku.
Moment obrotowy który został podniesiony do 350Nm poprawił parametry silnika co przełożyło osiągnięcie lepszych osiągów i zdecydowanie lepszą dynamikę. Dzięki temu np.Honda Accord do pierwszej setki zbiera się w niecałe 10s. Jak przystało na nowej generacji silniki oraz spełnienia europejskich norm spalin EURO5 silnik wyposażony w filtr cząstek stałych, 3- funkcyjny katalizator oraz EGR . Filtr DPF został umieszczony blisko elementów wydechowych co pozwala uniknięcia spadku temperatury i zmniejszenia poboru paliwa potrzebnego do wypalenia sadzy (tu zastosowano ostatni wtryski -Dotrysk)
W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch .
Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę zakupu w razie uszkodzenia oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik wyposażony jest w koło dwumasowe i współpracuje z turbiną Garetta o zmiennej geometrii chłodzoną olejem oraz płynem chłodzącym.
Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wymiana oleju oraz filtrów serwis zaleca co 30tys/km – Olej Honda SAE 0W-30
Zastosowano Wtrysk Końcowy – dotrysk, stosowany do oczyszczenia katalizatora i zregenerowania filtra cząstek stałych
Średnia (głosów: 5) | (8.9) |
Trwałość | 8.6/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 9.6/10 |