Honda

Silnik Honda 2.2 i-DTEC 16V 150KM N22B

44927
Silnik Honda 2.2 i-DTEC 16V 150KM N22B

Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.2 i-DTEC o mocy 150KM z Maks. mom. obr 350Nm przy 2000-2500 obr/min. Jest całkowicie nową konstrukcja w pełni aluminiowa o bardzo zaawansowanej technologii, opracowana przez japońskiego konstruktora Kenichi Nagahiro . W silniku występuje w dwóch odmianach mocy pierwsza 150KM która weszła do produkcji w 2008 roku oraz wersja 180KM od 2009 roku.


Moment obrotowy który został podniesiony do 350Nm poprawił parametry silnika co przełożyło osiągnięcie lepszych osiągów i zdecydowanie lepszą dynamikę. Dzięki temu np.Honda Accord do pierwszej setki zbiera się w niecałe 10s. Jak przystało na nowej generacji silniki oraz spełnienia europejskich norm spalin EURO5 silnik wyposażony w filtr cząstek stałych, 3- funkcyjny katalizator oraz EGR . Filtr DPF został umieszczony blisko elementów wydechowych co pozwala  uniknięcia spadku temperatury i zmniejszenia poboru paliwa potrzebnego do wypalenia sadzy (tu zastosowano ostatni wtryski -Dotrysk)


W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch .
Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów  należy zapisać bardzo wysoką cenę zakupu w razie uszkodzenia  oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik wyposażony jest w koło dwumasowe i  współpracuje z turbiną Garetta  o zmiennej geometrii chłodzoną olejem oraz płynem chłodzącym.


Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność silnika
  • mechanizm rozrządu -łańcuch

Wady

  • Filtr cząstek stałych
  • głośna praca na wyższych obrotach
  • bardzo drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: N22B
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Honda SAE 0W-30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Wymiana oleju oraz filtrów serwis zaleca co 30tys/km – Olej  Honda SAE 0W-30
Zastosowano Wtrysk Końcowy – dotrysk, stosowany do  oczyszczenia katalizatora i zregenerowania filtra cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.9)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

36%
2%
9%
16%
27%
9%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

04.01.2022 Accord VIII
(6.0)
Opinia: Patrząc na konkurencje w dieslu i mając doświadczenie z poprzednim motorem Hondy w klekocie wątpię żeby wepchnięcie ekologii, wyższego ciśnienia wtrysku itd nie wpłynęło na koszta utrzymania, niezawodność itd. Nie myliłem się.... Pompa oleju do zmiany z łańcuchem - 2000; sprzęgło ślizgało się w dziwny sposób przy
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Zaletą jest ten samochód - Accord VIII, ale nie w dieslu.
Wady: Nigdy więcej Hondy w dieslu!
  • Silnik: 2.2 150KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 278000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
13.02.2021 VIII
(9.3)
Opinia: Polecam każdemu kto lubi dynamikę i komfort. Przejechane 200.000 km z czego ja ostatnie 80.000 km. Zero awarii i zero problemów. Nie bierze oleju nic się nie psuje. Zjeździłem Europę tym autem i zawsze wróciłem na kołach. Wygodny i ekonomiczny
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie, komfort foteli, bezawaryjność
Wady: Brak :)
  • Silnik: 2.2 i-Dtec
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200.000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
15.08.2018 Kamil
(9.7)
Opinia: Potwierdzam opinię o tym silniku jest niezawodny i bardzo oszczędny średnie spalanie wychodzi 6.5 l przy takim aucie to bardzo dobry wynik.Obecnie przebieg 170 tys i zero problemów co uważam za sukces i potwierdzenie niezawodności Hondy.Świetna dynamika i elastyczność pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie i
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012.r 170.tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
23.07.2018 Mariusz
(10.0)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony z tego silnika na dzień dzisiejszy przebieg 158 tys i zero jakichkolwiek problemów,koszty sprowadzają się do serwisu wymiany oleju filtrórw,klima itd.Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny,jest bardzo cichy czasami wogólę nie słychać że mamy do czynienia z dieslem.Zdecydowanie na trasy a niżeli do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Honda CR-V 2.2 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r. 158.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
11.01.2015 Darek
(9.3)
Opinia: Nie wiem czy ktoś kiedyś jeździł takim dieslem,silnik najnowszej generacji świetna dynamika i przyspieszenie spalanie bardzo przyzwoite jak na takie duże auto Honda Accord ,miasto 9.0.l średnie 7.0L trasa 5.8. Auto ma przebieg 147 tys po za serwisem żadnych problemów.Posiada DPF ale nic się nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Honda Accord 2.2 i-DETC 150KM 2011r 147tys
Polecam