Silnik Suzuki 1.6 DDiS 120KM D16AA to nowoczesna jednostka montowana w modelach Vitara II i SX4 S-Cross. Została zapożyczona od Fiata ale zastosowano w niej osprzęt Suzuki . Jednostka stosunkowo młoda, zadebiutowała w 2008 roku, mocno spokrewniona z poprzednikiem 1.9 JTD. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, spalanie, komfort oraz zmniejszenie emisji spalin.
Jednostka 4-cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji firmy Bosch. Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach . W 120-konnej wersji występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF. Rozwiązanie jakie zastosował Fiat z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarką jest bardzo dobre i funkcjonalne, chodzi o to aby osiągnąć maksymalną temperaturę do wypalenia się sadzy.
Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach typu FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie . Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem , niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Poczytaj opinie o 1.6 MultiJet w Kategorii JTD – DDIS to konstrukcja Fiata
Przegląd przewidziano co 20 tys lub 1 rok
Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 9.0/10 |