Silnik 3.0 R6 d 24V N57D30 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 71492

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 R6 d wprowadzono na rynek w 2008 roku. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej (M57). Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4x4. Wszystkie odmiany tego silnika występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
spalanie

Wady:
uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
problemu z nagarem w kanałach dolotów
wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 192

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 76
Średnia (głosów 15):
(8.27)
Trwałość
 7.8/10
Utrzymanie
 7.93/10
Dynamika
 9.07/10

Głosy według opinii:

123

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

F15 04.04.2021
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: 202 tys słychać panewkę ,silnik do wymiany ,remontować się nie da chyba że ma oryginalnym wale a nie tureckim ,8300 za sam wał ,do 200 tys okej później loteria

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Cichy mało pali szybko się nagrzewa

Wady:Nie trwały ,opiłki w filtrze oleju słychać panewkę ,nie remontowalny wszystko musi być w nominale ,lepsza używka 20 tys bez wymiany sam silnik z osprzętem

Odmiana silnika: N57Rocznik: 2014Przebieg: 202 Śr. spalanie: 12
BMW F10 LCI 24.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silnik jak dla mnie, perfekcyjny pod każdym względem, to moje drugie auto z tym silnikiem ale ten jest nowszej konstrukcji (aluminium),dużo cichszy i ma lepsze brzmienie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika, brzmienie,spalanie

Wady:brak

Odmiana silnika: N57Rocznik: 2015Przebieg: 125000 Śr. spalanie: 7L
E71 12.03.2019
Średnia:
(6.33)
Nie

Opinia: dobry silnik,dynamiczny...ale...nieoszczędny-spalanie miedzy 12-16l/100km,przebieg 95 tys km i niestety do remontu :( kompresja na cylindrach licha(kupiony przeze mnie nowy w salonie,więc przebieg pewny) 2012rok.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 306/N57Rocznik / Przebieg: 2012/95tyś. Śr. spalanie: 14
Pawel 11.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Wg mnie silnik jest zaj..... Brzmienie prawie jak benzynowa 6tka a nie diesel. Mam najechane 155 tys, póki co wszystko ok. zrobiłem małego chipa i z 258 mam 326KM. czuć różnicę, złych konsekwencji na razie brak. oby jak najdłużej. nie cisnę na kazdym skrzyzowaniu na max tylko staram sie "używac mocy" z głową. ale zawsze 5s do setki kusi :) oddałem do serwisu na czyszczenie EGR i kolektora bo był już trochę zasyfiony. A tak to generalnie bardzo, bardzo dobry silnik

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 5 F11 530d xd 2011r 155tysRocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 10
Piotrek 13.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: 200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabione gruszki + wydmuchane uszczelki spod kolektora , kolektor ssacy zawalony + kanaly w glowicy (wyczyszczone na blysk) juz 3x Polecam czyszczenie co jakis czas ,uszczelki nie sa tak drogie i moim zdaniem to zadna robota wyciagnac go z tamtad . wymiana łancuchow rozrzadu wszystkie 3, zebatki z walka rozrzadu z pompy paliwa , wymiana pompy olejowej . Łancuch gorny rozciagniety (wypracowany ) dłuzszy od nowego o poł ogniwa , łancuszek ten jest bardzo cienki, reszta ujdzie , polecam wymiane przed 200 Tys u mnie byl juz bardzo luzny i slyszalny dzwiek tak jakby ocierania o plastikowe czesci slychac to poprostu ze to łancuch. Na zimnym nie slyszalne , slyszalne najbardziej temp oleju 50 - 70 stopni przy obrotach 1500 - 2000 obr/min. Wymiana pompy wodnej rolki i napinacza ,paska wielorowkowego (totalna koncowa) Wymiana oleju co 10 Tys . Dbajcie a pojedziecie :)

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 535d 299Rocznik / Przebieg: 200 tys Śr. spalanie: 8.5
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

BMW M47D20 (1998-2007)
BMW M57D30 (1998-2012)
BMW N47D20 (2007-2015)
BMW N57D30 (2008-2018)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.