Silnik Mazda 1.6 MZR-CD 115KM wszedł do produkcji w 2011 r i zastąpił wysłużona i niespełniającą rygorystycznych norm spalin wersję 16-zaworową DiTD z poprzednich lat. Konstrukcja koncernu PSA która została zapożyczona na potrzeby firmy Mazda, znajdziemy ją również pod maską Forda oraz Volvo. Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego normę Euro5,współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.
Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich 109KM z przed 2010roku . Największym atutem tej jednostki niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna. Silnik 1.6 MZR-CD ma więcej plusów a niżeli minusów przede wszystkim jest trwały, mało pali a jego dynamika jest na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (8.1) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 8.3/10 |