Chevrolet

Silnik Chevrolet 1.7 VCDi 16V 110KM-130KM A17DTE

26879
Silnik Chevrolet 1.7 VCDi 16V 110KM-130KM A17DTE

Silniki Chevrolet VCDi są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet

Silnik 1.7 VCDI 110-130KM to zapożyczona od Opla jednostka CDTI o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm już przy 2000 obr/min. Spotkamy go w modelach Cruze oraz Trax . W silniku zastosowano podwójny wałek rozrządu , turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail  Denso .Jak przystało na nowoczesnego diesla który musi spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w standardzie występuje filtr cząstek stałych DPF.


Silnik nie zachwyca sportowym przyśpieszeniem, oraz przesadna dynamiką, natomiast elastyczność stoi na dobrym poziomie. Dużym atutem jest niskie spalanie średnio w cyklu mieszanym w zależności od modelu to wartość 5.5-6 l zważywszy na pojemność oraz moc to niezły wynik. Kierowcy mogą jednak narzekać na głośna pracę silnika zwłaszcza na wyższych obrotach. Co do awaryjności jest znikoma, silnik nie ma swoich słabych punktów może po za filtrem cząstek stałych który może przysporzyć problemów w jeździe miejskiej.


Propozycja diesli  Chevroleta nie jest bogata ale z drugiej strony mamy do wybory dwa porządne silnik 2.0 163KM o bardzo dobrej dynamice i osiągach ale z większym spalaniem lub opisywany 1.7 130KM który jest dobra alternatywą, nie ma przesadnych osiągów ale za to odwdzięcza się niezawodnością i niskim spalaniem

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • słabsza dynamika/głośna praca

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: GM A17DTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o silniku 1.7 CDTI !!!  1.7 VCDI oraz 1.7 CDTI  to te same jednostki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
75%
13%
13%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

30.12.2017 Marcin
(9.0)
Opinia: Silnik perfekcyjny jak i model Cruze hatchback. Piękne auto !
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Cruze hatchback/ 130
  • Rocznik / Przebieg: 2013 / 102 tys
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
03.11.2017 Adam
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacyjny mam 2 auta z tym silnikiem 1,7 130KM żona jeździ Traxem Ja posiadam Cruza . Bardzo ekonomiczny, 3 lata przebieg u żony w aucie 100 tys bezawaryjnie u mnie 4 lata 200 tys km bez awarii . Tylko obsługa oleje świece filtry paski . Gorąco polecam wszystkim
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Trax Cruze
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.01.2015 Torez
(9.3)
Opinia: Silnik jak najbardziej godny polecenia, dobre przyspieszenie aczkolwiek jest odczuwalna turbodziura idzie sie przyzwyczaić ponadto troche jest głośny.To takie małe niułansy ,po za tym niskie spalanie i brak awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Trax 1.7VCDI 130KM 2012r 74 tys
Polecam