Silnik 1.7 VCDI 110-130KM to zapożyczona od Opla jednostka CDTI o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm już przy 2000 obr/min. Spotkamy go w modelach Cruze oraz Trax . W silniku zastosowano podwójny wałek rozrządu , turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail Denso .Jak przystało na nowoczesnego diesla który musi spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w standardzie występuje filtr cząstek stałych DPF.
Silnik nie zachwyca sportowym przyśpieszeniem, oraz przesadna dynamiką, natomiast elastyczność stoi na dobrym poziomie. Dużym atutem jest niskie spalanie średnio w cyklu mieszanym w zależności od modelu to wartość 5.5-6 l zważywszy na pojemność oraz moc to niezły wynik. Kierowcy mogą jednak narzekać na głośna pracę silnika zwłaszcza na wyższych obrotach. Co do awaryjności jest znikoma, silnik nie ma swoich słabych punktów może po za filtrem cząstek stałych który może przysporzyć problemów w jeździe miejskiej.
Propozycja diesli Chevroleta nie jest bogata ale z drugiej strony mamy do wybory dwa porządne silnik 2.0 163KM o bardzo dobrej dynamice i osiągach ale z większym spalaniem lub opisywany 1.7 130KM który jest dobra alternatywą, nie ma przesadnych osiągów ale za to odwdzięcza się niezawodnością i niskim spalaniem
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o silniku 1.7 CDTI !!! 1.7 VCDI oraz 1.7 CDTI to te same jednostki
Średnia (głosów: 3) | (9.4) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 8.7/10 |