Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 20V 177KM D5204T/T4

68225
Silnik Volvo 2.0 D4 20V 177KM D5204T/T4

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 20V D5204T lub T4 występuje w samochodach Volvo C30, C70, S40, V50 oraz V40 drugiej generacji. Jednostka 5-cylindrowa generująca moc 177KM. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.



Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz. Serwis zaleca jego wymianę co 60 tys. km (zdecydowanie krótki okres).



Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii . Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0 D4 D5204T/T4 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwałą jednostka
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5204T/T4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po Wymiana po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (7.4)
Trwałość 7.1/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 8

Najbardziej awaryjna część

8%
58%
19%
2%
2%
10%
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

13.12.2018 Jakub
(9.3)
Opinia: Silnik w V40, kupiony na początku produkcji w 2012 roku, aktualny przebieg to 160 000km, przy 90tys auto poddane chiptuningowi na ok. 200koni. Super silnik, nic nie grzebane, olej wymieniany regularnie co 20tys. Plusy motoru to przede wszystkim niesamowita elastyczność i dynamika oraz cudowny dźwięk
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: V40 177-chip 200km
  • Rocznik / Przebieg: 2012/160 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.09.2018 Wojtek
(10.0)
Opinia: Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a mają tyle do powiedzenia. Mam dwa Volva (z salonu). Zero problemów z silnikiem. Mniej palą i lepiej brzmią niż VAG.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: D4 177
  • Rocznik / Przebieg: 2012
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
12.02.2018 Bartłomiej
(3.3)
Opinia: nie polecam auta dwa raszy wymieniane wtryski, raz robiona uszczelka pod głowica przebieg auta 80 tys km salon Polska. Teraz już wiem ze 5 w latach 2010-2014 cylindrowe to złom volvo. Szkoda ze dealer nie powiedział o tym w chwili zakupu. nie polecam
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: xc60/177km
  • Rocznik / Przebieg: 2012
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
06.02.2018 Kamil
(9.0)
Opinia: "Użytkuję auto od prawie roku, przejechane prawie 20tys. Jak dotąd auto sprawuje się bez zastrzeżeń, Jedynie to koszty eksploatacyjne: olej, filtry. Uszczelka pod głowicą trzyma, żaden blok nie pękł, jak innym wypowiadającym się na tym portalu - bo o auto trzeba dbać tj. nie pałować
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: D4/163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013/78000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
01.06.2017 Slawek
(8.7)
Opinia: Czytajac opinie troche sie wystraszylem ale jak na razie nie mam zadnych problemow. Mam nadzieje ze tak zostanie. Silnik dynamiczny, ladnie brzmi. Moze spalaniem nie powala ale cos za cos. Polemam
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: V60/163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014 / 100000km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam