Silnik Volvo 2.0 D4 20V D5204T lub T4 występuje w samochodach Volvo C30, C70, S40, V50 oraz V40 drugiej generacji. Jednostka 5-cylindrowa generująca moc 177KM. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.
Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz. Serwis zaleca jego wymianę co 60 tys. km (zdecydowanie krótki okres).
Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii . Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0 D4 D5204T/T4 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 16) | (7.4) |
Trwałość | 7.1/10 |
Utrzymanie | 6.9/10 |
Dynamika | 8.2/10 |