Silnik 2.0 D4 20V 177KM (D5 204T/T4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 59557

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0  D4 silnik występuje w marce Volvo w modelach S60,V60,V70,S80,C70. Jednostka 5 cylindrowa generująca moc 177KM(model D4) Maksymalny moment obrotowy to 400NM Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silnik współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę co 60tys/km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii .Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0D4 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwałą jednostka
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Pasek

Uwaga na pasek alternatora i napinacz !!! Serwis zaleca jego wymianę przy 60tyś !!! często potrafi wcześniej się zużyć

Cena wymiany 650zł - pasek 160zł napinacz 340 zł plus robocizna

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 45

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 16):
(7.37)
Trwałość
 7.06/10
Utrzymanie
 6.88/10
Dynamika
 8.19/10

Głosy według opinii:

88

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jakub 13.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik w V40, kupiony na początku produkcji w 2012 roku, aktualny przebieg to 160 000km, przy 90tys auto poddane chiptuningowi na ok. 200koni. Super silnik, nic nie grzebane, olej wymieniany regularnie co 20tys. Plusy motoru to przede wszystkim niesamowita elastyczność i dynamika oraz cudowny dźwięk (5 cylindrów robi swoje). Minusów nie zauważam, bo spalanie też jest ok od 4,5L przy jeździe w stylu emeryta, średnio około 6,8-7,2. Max to 8,5L na niemieckiej autostradzie. Regularne dawanie mu solidnego wycisku gwarantuje brak problemów z DPF, EGR itp. Najprzyjemniejszy silnik jaki użytkowałem, kulturą pracy w mojej ocenie przewyższa legendarne 2.4

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: V40 177-chip 200kmRocznik / Przebieg: 2012/160 000 Śr. spalanie: 7.0
Wojtek 20.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a mają tyle do powiedzenia. Mam dwa Volva (z salonu). Zero problemów z silnikiem. Mniej palą i lepiej brzmią niż VAG.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D4 177Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.5
Bartłomiej 12.02.2018
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: nie polecam auta dwa raszy wymieniane wtryski, raz robiona uszczelka pod głowica przebieg auta 80 tys km salon Polska. Teraz już wiem ze 5 w latach 2010-2014 cylindrowe to złom volvo. Szkoda ze dealer nie powiedział o tym w chwili zakupu. nie polecam

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: xc60/177kmRocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 8
Kamil 06.02.2018
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Użytkuję auto od prawie roku, przejechane prawie 20tys. Jak dotąd auto sprawuje się bez zastrzeżeń, Jedynie to koszty eksploatacyjne: olej, filtry. Uszczelka pod głowicą trzyma, żaden blok nie pękł, jak innym wypowiadającym się na tym portalu - bo o auto trzeba dbać tj. nie pałować na zimnym silniku,(silnik diesla potrzebuje min 8 km aby złapać temperaturę docelową.) i wymieniać dobrej jakości olej a5/b5 co max 15 tys km"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: D4/163KMRocznik / Przebieg: 2013/78000 Śr. spalanie: 6.5
Slawek 01.06.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Czytajac opinie troche sie wystraszylem ale jak na razie nie mam zadnych problemow. Mam nadzieje ze tak zostanie. Silnik dynamiczny, ladnie brzmi. Moze spalaniem nie powala ale cos za cos. Polemam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: V60/163KMRocznik / Przebieg: 2014 / 100000km Śr. spalanie: 7.5
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.