Toyota

Silnik Toyota 3.0 D-4D 163KM 1KD-FTV

28374
Silnik Toyota 3.0 D-4D 163KM 1KD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 163KM występował w samochodach Toyota Land Cruiser w latach 2002-2010. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail. W pierwszych odmianach były to wtryski elektromagnetyczne Denso a w nowszych wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa bez możliwości regeneracji -tylko zakup nowych . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym . Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy.



Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas. Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy do czynienia z samochodem klasy SUV. W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Denso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne. Reasumując 3-litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw poza klasycznym serwisem .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • przyzwoity poziom spalania
  • ceny części w przystępnych cenach

Wady

  • drogi serwis
  • drogie wtryski Denso

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1KD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso/ piezeoelektryczne Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0-7.4 L, typ oleju: 5W40 starsze wersje / 5W30 nowsze wersja, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.0)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

22%
50%
11%
6%
6%
6%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

10.04.2019 land cruiser 150
(6.0)
Opinia: mam na liczniku od nowości 2010r. 465000km i właśnie walnął wtryski lub dwa i 2 tłoki jeszcze nie wiem jak wyceni to serwis toyoty ale nie będzie tanio przy 410000km wymieniłem skrzynię automatyczną w serwisie ok 12000zł ogólnie auto pancerne po 9 latach eksploatacji mogę
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 3d4d
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
10.04.2018 marek
(9.7)
Opinia: Posiadam toyote land cruiser silnik 3d4d jedyny mankament to kultura pracy silnika jest jak w malej ciezarówce.Reszta to poprostu rewelacja wymiana pierwszego paska rozrzadu pa przejechaniu 150tys.km! A kazda nastepna po 100tys.Sama wymiana bardzo prosta ja to robie na ulicy pod domem w 1.5h.Auto ma
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 163kw
  • Rocznik / Przebieg: 280.000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
30.08.2017 Marek
(8.3)
Opinia: Trwała dobra konstrukcja jakby nie drobne awarie które unieruchamiają auto było by idealnie,chodzi tu o silnik i osprzęt jest w takim razie bardzo dobry.Silnik nie powala osiągami ale też niema na co narzekać bo auto daje radę na trasie jak i w terenie.Spalanie w normie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Land Cruiser/163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/230tys
Polecam