Silnik Renault 3.0 V6 dCi o mocy 231, 235 lub 241KM z maksymalnym momentem obrotowym 550NM o znaczeniu V9X. To kolejna wspólna konstrukcja Renault-Nissan produkowana od 2008 roku w podparyskiej miejscowości Rueil-Malmaison i ma zastosowanie w autach Renault, Nissan oraz Infinity. Silnik konstrukcyjnie oparty na rozwiązaniach zastosowanych przy konstruowaniu udanej jednostki 2.0 dCi, przez co jest nazywany starszym bratem odmiany M9R.
Konstruktorzy zdecydowali na zastosowanie silnika widlastego który może mieć wszechstronne zastosowanie w autach typu SUV , COUPE, Sedan sprzedawanych nie tylko w Europie ale również w USA. Również takie rozwiązanie daje możliwość montowania silnika wzdłużnie tak jak to ma miejsce w samochodach Nissan oraz Infinity i poprzecznie jak w Renault Laguna . Ta wszechstronność daje pole manewru oraz możliwość wykorzystanie silnika w przyszłości w nowych modelach. Jednostka zaawansowana technologicznie spełniająca najwyższe normy europejski Euro5, współpracuje z filtrem cząstek stałych oraz układ SRC przez co stał się jednym z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie.
Silnik współpracuje z turbosprężarką ze zmienną geometrią spalin współpracującą z chłodnicą powietrza, mechanizm rozrządu został oparty na łańcuchu jednak został mocno zmodernizmowany . Silnik posiada wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch z siedmioma otworami o ciśnieniu 1800barów umożliwiające wielokrotny wtrysk, przez co silnik zdecydowanie pracuje ciszej . Wszystkie te innowacje powodują że silnik 3.0 V6 stał się jednym z najbardziej zaawansowanych konstrukcji na rynku, ma odpowiednio dużo mocy, charakteryzuje się wysoką kultura pracy przy jednoczesnym niskim spalaniu.
Przykładem może być Renault Laguna Coupe który spala niespełna 6l pozwalający osiągnąć największy moment obrotowy 450Nm w śród silników Renaulta, przy tym przyspiesza do setki w niecałe 7.3s a dodatkowo silnik jest bardzo cichy i elastyczny. Reasumują obu koncernom udało się po raz kolejny stworzyć silnik wysokiej klasy technologicznie bardzo zaawansowany.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.8/10 |
Dynamika | 10.0/10 |