Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 54398

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI 170KM to najnowsza konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej produkowany w  Kaiserslautern.Zadebiutował w Zafirze oraz Insygni w roku 2014. Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawawanoswanej technologi,ma zastąpić dotychczasową jednostkę 2.0CDTI która to była zapożyczona od Fiata. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 400Nm dostępny od 1750-2500Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC oraz filtra cząstek stałych DPF .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów,specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbina VGT o zmiennej geometrii sterowaną elektronicznym siłownikiem która jest dodatkowo chłodzona cieczą . Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro

Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu.Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC .W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.

AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw,co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 84

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 9):
(7.41)
Trwałość
 7.11/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.11/10

Głosy według opinii:

91

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Insignia A 09.04.2021
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Najlepszy diesel jaki miałem(po mondeo mk4 2.0l 140/163km i vectra 1.9cdti 120 w mondeo po paru latach juz miałem wyciek z pokrywy a vectron to straszny tłuk, oba były sporo głośniejsze, szczególnie 1.9)Cichy, dobrze pracuje z automatem, spalanie od niecale 6-8,5l zależnie od jazy 90-170km/h. Zrobione ponad 100k i zero problemów. Wymieniony akumulator, przy -15 był jakiś problem przy pierwszej próbie odpalenia jak postał 2 dni. Zbiornik adblue wystarcza na 5k km. Wypalanie filtra zauważalne na postoju zwiekszonym spalaniem chwilowym o około 0.5l. Olej zmieniam co 15k. Co do trwałości to zrobie edit przy 200kkm za parę lat .ale zapowiada sie raczej dobrze. Zastanawiam sie nad chip na 200km, wiecej zawsze lepiej. Koszt serwisu i przegladu w ASO ok. Do takiego momentu przydałby sie już przynajmniej haldex. pozdr. B.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Cichy podczas jazdy i przyśpiedzenia. Dosyć mocny jak na 2.0. Bez awarii. Spalanie jak to 2.0d

Wady:Droższa wymaian rozrządu, Trochę słychac diesla na światłach na ustawieniach D i hamulcu

Odmiana silnika: B20DTHRocznik: 2016Przebieg: 105000 Śr. spalanie: 7
Insignia A lifting 27.03.2021
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Sam silnik jest ok osprzęt jest słabo zaprojektowany, mógłby być bardziej wytrzymały. Wymiana rozrządu co 150 tys. km zalecana ale przygotujmy się na wyższe koszty mimo dobrego dostępu i paska to wymieniamy 2 rozrządy pasek i łańcuch po drugiej stronie silnika, który również trzeba wymienić po 150tys. km cena ASO ze wszystkim ponad 4tys. Kultura pracy wysoki poziom jest bardzo cicho i nie ma wibracji słynnego klekotu prawie brak. Auto lubi trochę wyższe obroty nie czuje się takie ospałe jazda przypomina mi benzyniaka a spalanie poniżej 6 w cyklu mieszanym to wynik znakomity. Żadnych problemów (przy przebiegu 153 tys. km) z egr dpf czy adblue. Trzymać się zasady jak dbasz tak masz a dbać trzeba.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Kultura pracy Dobra dynamika Bardzo niskie spalanie

Wady:Nie wolno zaniedbywać okresowych wymian to nowoczesny diesel tylko dobre paliwo i często wymiana filtrów i oleju.

Odmiana silnika: 170KM/B20DTHRocznik: 2016Przebieg: 153000 Śr. spalanie: 5.5
Opel Insignia A 2.0 CDTI B20DTH 170KM 30.06.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Mocny, mało pali

Wady:np częsta awaria czujników Nox, rury turbo, elektronika, uszczelniacza wału, przeguby wewnętrzne

Odmiana silnika: 170KM B20DTHRocznik: 2016Przebieg: 160000 Śr. spalanie: 6.2
Insignia A 17.02.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bezawaryjny, cichy, dynamiczny, w połączeniu z automatem zapewnia wysoki komfort podróżowania. Przy przebiegu 190000km wymieniony termostat.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: B20DTH 170km automatRocznik: 2015Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 6.8
Zafira c 27.10.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jest bardzo mocny i cichy polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: B20dthRocznik / Przebieg: 2019 Śr. spalanie: 7.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.