Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 120KM A16FDL

22842
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 120KM A16FDL

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 CDTI o mocy 120KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz Opel. Od 2015 roku miała zastosowanie w Oplu Combo D. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  firmy Bosch.



Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach. Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie  z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne , chodzi o to aby osiągnąć maksymalną  temperaturę do wypalenia się sadzy.



Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie . Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem , niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika i elastyczność
  • przyzwoita kultura pracy
  • turbo o stałej geometrii wersja 90KM
  • 105KM

Wady

  • awarie filtra DPF
  • awarie zaworu EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A16FDL
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!!  są to te same jednostki .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
17%
17%
0%
50%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami