Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.5 DI-D 12V 68KM-95KM OM639

32649
Silnik Mitsubishi 1.5 DI-D 12V 68KM-95KM OM639

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.5 DI-D pochodzi z koncernu Daimler-Chrysler  i ma zastosowanie w modelu Mitsubishi Colt jak również w Smarcie , z dwoma odmianami mocy 68KM oraz 95KM. Silnik trzy cylindrowy o nie najwyższej kulturze pracy, kierowcy w większości  narzekają na drgania i nierówna prace tej jednostki. Jednak duża trwałość, niskie spalanie i bardzo dobre przyspieszenie rekompensuje te niedogodności. Dodatkowym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. W opinii użytkowników silnik jest dobrze oceniany i nie stwarza większych problemów, dodatkowo serwis nie jest skomplikowany oraz dostępność części jest dobra.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • mechanizm rozrządu na łańcuchu
  • niski poziom spalania
  • dobre przyspieszenie

Wady

  • usterki pompy oleju
  • 3-cylindry niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM639
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.2)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

45%
9%
14%
5%
5%
23%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

02.04.2019 VI
(9.7)
Opinia: Sionik 1.5 did. Czasami szwankuje komputer. Czasem wyrzuca błąd EGR. Silnik ok. Słaba kultura pracy, ale dobrze przyśpiesza i jest szybki. Nie znosi długich przestojów - musi mieć smarowanie.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 95
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
29.01.2019 colt 1,5
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny, oszczędny lecz trochę głośny, ale godny polecenia. Posiadam wersję trzydrzwiową. Brak wycieków. Polecam tą jednostkę. Minimalne spalanie w lecie to 3,8 l.a 190 km na godzinę to rekord, spalanie wtedy wynosi 7 l.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 95 KM DiD
  • Rocznik / Przebieg: 2008/53000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
23.11.2018 Adam
(0.0)
Opinia: Super sprinter na miasto jeżdżę dwa lata colcikiem i tak jak wyżej piszą wady i zalety zgadzam się. Dobry olej, paliwo i jeździ 280 tyś na liczniku
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: Colt 95km
  • Rocznik / Przebieg: 2005
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.11.2018 Maciek
(7.7)
Opinia: Ogólnie silnik bardzo dobry. Stosować oleje z trochę wyższej półki i będzie ok. Trochę denerwuje "trzepanie" silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu. Dźwięk silnika porównałbym do trzy-cylindrowych silników Perkinsa montowanych w Ursusach :) Spala mało, ok 5,5l/100km przy normalnej, nie zamulającej jeździe. W mieście żeby przekroczyć
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Colt 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/278000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
30.04.2018 Grzegorz
(9.3)
Opinia: Dziwny silnik, z jednej strony fatalna kultura pracy, szczególnie na niskich obrotach, trzęsie całym autem, z drugiej strony w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, przy przebiegu 200 tysięcy km tylko olej, filtry i porządne paliwo, osprzęt w oryginale więc trwałość jak najbardziej OK.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Colt 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/202000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam