Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V z rodziny EA288 o mocach 75, 90 lub 105KM zadebiutował w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja spotykana w samochodach Skody, Seata i VW segmentu B. Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski tutaj został zastosowany system Common Rail.
Charakteryzuje się bardzo dobą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku – jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie – manualną oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG. Wysoki moment obrotowy, który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne – silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI/CR 75KM 90KM 105KM z różnym osprzętem.
1.4 TDI 75KM CYZA (2014-2017) turbo o stałej geometrii łopatek, DPF !!!
1.4 TDI 90KM CUSB (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!
1.4 TDI 105KM CYZA (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatekDPF !!!
Średnia (głosów: 6) | (7.5) |
Trwałość | 6.7/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 7.5/10 |