Silnik 1.4 TDI 12V CR EA288 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 37089

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 TDI -o mocach 90/105KM ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Zalety:
wysoki moment obrotowy
niski poziom spalania

Wady:
słaba kultura pracy
ceny serwisu i przeglądów

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI/CR  75KM 90KM 105KM z różnym osprzętem.

1.4 TDI 75KM CYZA (2014-2017) turbo o stałej geometrii łopatek, DPF !!!

1.4 TDI 90KM CUSB (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!

1.4 TDI 105KM CYZA (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatekDPF !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 134

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 39
Średnia (głosów 4):
(7.67)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 8.25/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rapid 02.04.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Kupiłem z przebiegiem 121k km. Samochód nie ma koła dwumasowego, więc informacja powyżej jest bzdurą. Było tylko w początkowej fazie produkcji ale ze względu na bardzo niską trwałość zostało zastąpione sztywnym. Moment obrotowy fantastyczny conajmniej jak w passacie B6 2.0TDi. Młode, tanie, jedynie DPF co się dopala co chwilę potrafi denerwować. Ale póki co jest w porządku.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:- koszty utrzymania - elastyczność - dynamika - bagażnik - cena/jakość

Wady:- DPF co chwilę się dopala - kultura pracy

Odmiana silnika: 1.4 TDi CUSBRocznik: 2015Przebieg: 147000 Śr. spalanie: 5
Jabadabadu 20.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Przebieg blisko 80000 km. Co do silnika, DPF, turbo nie mam żadnych uwag. Samochód używam jako służbowy trasa, miasto. Czasem cisnę go na maxa ale pamiętam aby schłodzić turbinę.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Poli 1.4 tdiRocznik / Przebieg: 2016/80000 Śr. spalanie: 5
kecaj 19.11.2017
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: "nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawalił silnik. wcześniej były problemy z pompom wody. idealny samochód do jazdy do serwisu celem usunięcia usterki. Jak na 2 letni samochód to za dużo miałem wrażeń Jedyny plus to niskie spalanie i dynamika jazdy"

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1,4 tdi rapidRocznik / Przebieg: 2015/115000 Śr. spalanie: 5.5
Paweł 12.07.2017
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w ramach gwarancji, co ciekawe na jednomasowe wymieniają. A i już musiałem kilka razy olej dolać , w sumie 2 litry.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Rapid/90Rocznik / Przebieg: 2015/90 tys Śr. spalanie: 5.8

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.