Silnik PSA 1.6 Blue HDi o mocy 75KM należy do rodziny silników DV6F wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Znajdziemy również odmiany o mocy 100KM z 5-biegową manualną skrzynią, oraz 120KM z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6 . Silnik o mocy 75KM BlueHDi charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4l na 100KM oraz niezłą elastycznością i dobra kulturą pracy. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.
Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC.
Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 75KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem jest niski poziom spalania oraz dobra kultura pracy jedynie dynamika jest przeciętna . Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
AdBlue
Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |