Silnik 1.6 BlueHDI 8V 75KM (DV6FE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 39839

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 Blue HDI  o mocy 75KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Znajdziemy również odmiany o mocy 100KM z 5-biegową manualną skrzynią,oraz 120KM z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6 .Silnik o mocy 75KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4L na 100KM oraz niezłą elastycznością i dobra kulturą pracy.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 75KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem jest niski poziom spalania oraz dobra kultura pracy jedynie dynamika jest przeciętna .Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania .

Zalety:
dobra kultura pracy
niska awaryjność
bardzo niskie spalanie
bardzo niska emisja spalin

Wady:
kosztowny serwis
słaba dynamika
problematyczny czynnik Adblue

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

AdBlue

Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 63

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 48
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 08.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik posiadamy w Peugeocie 208 jak na swoją moc jest dosyć dynamiczny.Spalanie w mieście po niżej 5 l średnio wychodzi 4.2 a na trasie 3.6 l.Godny polecenia do ruchu miejskiego gdzie jest w zupełności wystarczający a przy tym pali bardzo mało.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 208 Rocznik / Przebieg: 2016/59.tys Śr. spalanie: 4.2
Grzesiek 16.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie nowe jeżdżę 50/50 miasto trasa średnio spala mi 4L w mieście to maks 6 L z klimą.O awaryjności to można zapomnieć ani grama wycieku oleju,nawet nie wiem że mam filtr cząstek stałych wypala się sam.Jak dla mnie to silnik najlepszy jaki miałem cichy,dynamiczny mało pali i bezawaryjny !!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 308/99KMRocznik / Przebieg: 2015/76tys Śr. spalanie: 4L

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.