Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens
Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Silnik 1.5 DCI o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Oznaczenia silnika: K9K 636/836
Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Silnik przyzwoity, nawet dynamiczny, 235tys nalotu. Procz czujnika oraz wezy podcisnienia przy fapie brak awarii. Skutkowalo to trybem awaryjnym oraz zapchaniem filtra. Nie bierze oleju, zalewam go valvoline c4 5w30 ze specyfikacja do filtrow Fap, serwis co 15tys.Lekka turbo dziura, jednak wymagam jej braku od silnika 1.5 z dosc wysoko pompujacym turbo. Jedynie spalanie wsadzil bym miedzy bajki. W scenicu III ph2 pali miedzy 6.2-6.7.W Zime ciezko zejsc ponizej 6.9,jazda autostradowa z gorzystym terenem predkosciami 120-140.Silnik lubi obroty, najlepiej czuje sie w przedziale 2000-3500 Aha k9k 636 nie ma pomocniczego wtrysku paliwa, 836 go posiada.
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: K9k 636 110 | Rocznik: 2013 | Przebieg: 235000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Silnik w Renault Fluence II 2016, auto od nowego, nalatane prawie 170 tyś. km mniej więcej miasto/autostrada 40/60 i kompletnie zero problemów z motorem. Może poza wymianą przewodu silikonowego za nieduże pieniądze, który łączy czujnik różnicy ciśnień przed i za filtrem FAP. Dynamika nie poraża ale na 3 i 4 biegu ciągnie zadowalająco. Trzeba go wkręcać na 2500 tyś obrotów, wtedy doładowanie robi swoją robotę. Silnik na prawdę wręcz bezczelnie oszczędny. Wynik poniżej 5l/100km nawet w mieście nie jest trudny do osiągnięcia i nie trzeba przy tym uskuteczniać tzw. "dziadkowego" eco-driveing'u. Wymiana oleju co 15 tyś., paliwo dobrej jakości ze sprawdzonych aut, co jakiś czas wspomagacze (dodatki do paliwa) trzyliterowej firmy ;). Ogólnie do normalnej jazdy, oszczędnej jazdy, bez tzw. butowania można jak najbardziej polecić. Co do reszty....no cóż...Renault...tzw. no comment.
Zalety:Niskie spalanie, elastyczny, kultura pracy, przyzwoita cena części zamiennych, bezproblemowy FAP.
Wady:Zbyt mały moment obrotowy.
Odmiana silnika: 1.5 dci FAP 110km/K9K | Rocznik: 2016 | Przebieg: 165tyś. | Śr. spalanie: 5.0 |
Opinia: NIE POLECAM ABSOLUTNIE !!!
Zalety:brak
Wady:zero dynamiki, wysokie koszty serwisu, głośna praca, przy większym obciążeniu i jeździe autostradowej spali 8-9 litrów ropy, jazda po mieście szybko zapycha się FAP
Odmiana silnika: 15cdi | Rocznik: 2014 | Przebieg: 155 | Śr. spalanie: 7.6 |
Opinia: Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym spadkiem dynamiki. Po 1.5 roku użytkowania mogę powiedzieć że silnik w megane daje sobię radę, na trasie udało mi się wykręcić najniższe spalanie na poziomie 4.4l, ale wiem że dla niektórych to niewykonalne, normalnie w trasie około 5 litrów, miasto-trasa ok 5.5-6 zależnie czy lato czy zima
Zalety:Male spalanie Elastyczny Wyciszenie sinika jest na niezłym poziomie
Wady:
Odmiana silnika: K9k636 | Rocznik: 2014 | Przebieg: 230000 | Śr. spalanie: 5.5 |
Opinia: Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz po zakupie. Tanie wtryski to niska jakość. Pomimo wymiany wtrysków, nowego filtra paliwa, przewodu paliwowego, świec żarowych auto dalej kapryśnie uruchamiało się po dłuższym postoju. Średnie spalanie latem 6,5 litra dodam, że auto z filtrem Fap, zimą średnie 7,5 litra. Przesiadłem się na benzynę.
Zalety:Kultura pracy
Wady:- niska jakość wykonania - wtryski - wycieki oleju z turbo
Odmiana silnika: 110/K836 | Rocznik: 2012 | Przebieg: 139000 | Śr. spalanie: 7 |
Dacia Duster I 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Dacia Duster I FL 1.5 dCi 109KM (K9K 636/836)
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Captur 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Megane III FL 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Grand Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Fluence 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Laguna III 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Kangoo II 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.