Popularne na rynku

Silnik Renault 1.5 dCi 110KM FAP K9K

170999
Silnik Renault 1.5 dCi 110KM FAP K9K

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi K9K o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia a także Infiniti. Wszedł do produkcji w 2010 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania. Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu.



W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.



Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dCi o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie układu wtryskowego
  • awarie silnika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 636/836
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 48) (7.5)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 35 13

Najbardziej awaryjna część

11%
62%
15%
5%
3%
4%
Suma głosów: 274

Opinie użytkowników

21.11.2023 Megane III
(9.3)
Opinia: Polecam silnik naprawdę dobry, trwały, nawet dynamiki stacza na trasach szybkiego ruchu póki jedzie się do 4 osób beż żadnych bagaży.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - Niskie spalanie - Tanie części w eksploatacji - Niska awaryjność - bardzo dobra kultura pracy
Wady: -kiepskie wyciszenie wnętrza ( powyżej 150 km/h)
  • Silnik: 1.5 dci 110km K9K636
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
30.10.2023 Kamgoo II 1,5dci
(2.7)
Opinia: 158tkm i silnik na szrot, remont nieopłacany. Serwisowy o nowości w Renault
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 2.0/10
Zalety: nie polecam
Wady: nietrwały, zawodny, słaby
  • Silnik: 1.5dci
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 158
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Odradzam
18.07.2023 Renault Megane III kombi
(8.3)
Opinia: Przejechałem od nowości Megane III kombi automat prawie 240.000 km głównie trasa. Przy 220.000 km wtryski komplet wymiana. Ogólnie zmieniam olej co 15.000 km wraz z filtrami. Silnik poza wtryskami nie miał awarii i oby tak pozostało... :D
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie średnia miasto (50-60 km/h)/ trasa 120/140 mk/h) - 5,9 l/100km. W samym mieście spalanie na poziomie do 7,5 l/100 km. Trasa do 110 km do 5l/100km.
Wady: Dość głośna praca prawdziwy klekot diesla.
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
17.07.2023 Megane III Grandtour
(9.3)
Opinia: Bardzo oszczędny silnik. Mój rekord na odcinku ok. 1000 km (głównie autostrada + trochę miasta) to 3,8 l/100 km. Normalnie średnia w lecie ok. 4,4 l/100 km, oczywiście mowa o spalaniu przy dłuższych przejazdach, głównie autostradowych. W zimie i na krótkich odcinkach pali więcej, bo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bardzo oszczędny dość cichy (jak na diesla)
Wady: Termostat ustawiony na gorący klimat. Najlepiej czuje się w wyższych temperaturach; w zimie długo się nagrzewa (ale ogrzewanie w kabinie działa praktycznie od razu, bo są dodatkowe grzałki).
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 4.4 l/100km
Polecam
06.06.2023 Megane 3
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry Silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika , wogóle nie bierze oleju
Wady: Brak
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam