Silnik PSA 1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu DV6D zadebiutował w 2010r. Konstrukcja 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi. To ogromna zaleta bowiem w razie ich uszkodzenia jest możliwość regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.
Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.
Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l, a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 15) | (9.2) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 8.4/10 |