Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. z zaworem upostowym
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Oznaczenia silnika: 1.6
Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania
Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Auto posiadam od 2013 roku. Przejechałem ponad 70tyś km bez żadnych problemów. Serwisowany co 10-12 tyś km.
Zalety:Niezawodny Kultura pracy Moment obrotowy Spalanie Nie bierze oleju. Bardzo niskie spalanie przy predkosci 90km/h
Wady:
Odmiana silnika: 1.6 HDi 92KM DV6D | Rocznik: 2010 | Przebieg: 98000 | Śr. spalanie: 6.3 (miasto) |
Opinia: Witam wszystkich, Posiadam ten silnik (1,6 92 KM) w Citroenie C4 z 2014r. Aktualnie jeżdżę nim już ponad rok i zero problemów zarówno z silnikiem jak i całym autem . Spalanie w cyklu mieszanym :5,5-6 miasto stojąc w korkach i jadąc na dwóch pierwszych biegach . Trasa jeśli żona prowadzi jadąc w granicach 80-110km -4,3-4,5 max.. Powyżej 110 będzie spalał już więcej w zależności od prędkości.. W naszym przypadku spalanie miało kluczową rolę,wcześniej jeździłem dieslem o mocy 130KM to wychodziło 10 litrów w mieście..może coś było nie tak dlatego tak dużo palił aczkolwiek z baku ubywało bardzo szybko... Ogólnie autko jest super oszczędne,jeśli ktoś potrzebuję tego autka do jazdy mieszanej miasto i weekendowe wyprawy poza miasto bądź do rodziny to naprawdę polecam. Dynamika jak na tą moc jest do zaakceptowania,oczywiście można kupić wersję mocniejszą (kolega taką posiada) nie ma praktycznie różnicy w spalaniu. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.. Podsumowując jesteśmy bardzo zadowoleni po pierwszym roku użytkowania ,oby było tak dalej! :)
Zalety:Super oszczędny silnik! Dobra dynamika! Prosta budowa! Tanie części zamienne !
Wady:brak
Odmiana silnika: 1,6 92KM | Rocznik: 2014 | Przebieg: 158800 | Śr. spalanie: 4.5-5.2 |
Opinia: WITAM , przebieg 247000 zero problemów , przy 185 tys dolewanie płynu eloys w serwisie 490 zł , ale ja robie 90 % autostradą , te auta nie sa do miasta , silnik musi dostać i to konkretnie , miałem kiedyś vw caddy 1,9 tdi 105 km i uważam , że partner wygrywa , pozdrawiam
Odmiana silnika: 92 | Rocznik / Przebieg: 2013 | Śr. spalanie: 5.8 |
Opinia: Niestety muszę poinformować że przy przebiegu 170.tys/km padł FAP wymiana w serisie na nowy koszt 2000 zł (trafiłem na jakąś promocję ponieważ normalnie filtry sa wymontowywane i wysyłane do Francji na regenerację,mi się udało i zamontowali nowy ) Wcześniej dwa razy był wypalany komputerowo ale przy tym wymiana oleju i dolewka Eolys koszty nie małe.SIlnik dobrze się sprawuje jednak w jeździe miejskiej jest problematyczny.U mnie sytuacja wyglądała tak że trasy kilka kilometrów do pracy i ciągłe korki.No ale co to za auto które w korkach nie może jeździć.Po za tym spalanie w granicach 7l miasto średnio 6 a na trasie do 120 4.5l po wyżej ponad 5.Ze względu na FAP i jego problem jazdy miejskiej odradzam
Odmiana silnika: Peugeot 308 Kombi | Rocznik / Przebieg: 2011 r 170tys | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od 3,5-4,2 l/100km, na autostradzie przy 110 km/h spalanie wzrasta do okolo 4,2-4,9 l/100km, przy 150-160 km/h jest to okolo 6,5-7,5 l/100km. Szybciej nie jezdze, bo na 5tym biegu przy 160 km/h mam 3000 obr/min i nie chce utrzymywac przez dlugi czas wyzszych predkosci obrotowch. Maksymalna predkosc 187 km/h osiga przy 3750 obr/min. Skkrzynia biegow jest dobrze zestopniowania i nie brakuje mi 6tego biegu. Puki co pokonalem ponad 150 000km, odpalalem auto przy -17 st. C i zadnch problemow."
Odmiana silnika: Citroen C4 92 KM | Rocznik / Przebieg: 2013/ 152 000 | Śr. spalanie: 4.2 |
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.