Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP (DV6D) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 53122

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Oznaczenia silnika: 1.6

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 67
Średnia (głosów 10):
(9.23)
Trwałość
 9.4/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 8.8/10

Głosy według opinii:

91

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C4 II (B7) 06.04.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto posiadam od 2013 roku. Przejechałem ponad 70tyś km bez żadnych problemów. Serwisowany co 10-12 tyś km.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niezawodny Kultura pracy Moment obrotowy Spalanie Nie bierze oleju. Bardzo niskie spalanie przy predkosci 90km/h

Wady:

Odmiana silnika: 1.6 HDi 92KM DV6DRocznik: 2010Przebieg: 98000 Śr. spalanie: 6.3 (miasto)
CITROEN C4 10.03.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Witam wszystkich, Posiadam ten silnik (1,6 92 KM) w Citroenie C4 z 2014r. Aktualnie jeżdżę nim już ponad rok i zero problemów zarówno z silnikiem jak i całym autem . Spalanie w cyklu mieszanym :5,5-6 miasto stojąc w korkach i jadąc na dwóch pierwszych biegach . Trasa jeśli żona prowadzi jadąc w granicach 80-110km -4,3-4,5 max.. Powyżej 110 będzie spalał już więcej w zależności od prędkości.. W naszym przypadku spalanie miało kluczową rolę,wcześniej jeździłem dieslem o mocy 130KM to wychodziło 10 litrów w mieście..może coś było nie tak dlatego tak dużo palił aczkolwiek z baku ubywało bardzo szybko... Ogólnie autko jest super oszczędne,jeśli ktoś potrzebuję tego autka do jazdy mieszanej miasto i weekendowe wyprawy poza miasto bądź do rodziny to naprawdę polecam. Dynamika jak na tą moc jest do zaakceptowania,oczywiście można kupić wersję mocniejszą (kolega taką posiada) nie ma praktycznie różnicy w spalaniu. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.. Podsumowując jesteśmy bardzo zadowoleni po pierwszym roku użytkowania ,oby było tak dalej! :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Super oszczędny silnik! Dobra dynamika! Prosta budowa! Tanie części zamienne !

Wady:brak

Odmiana silnika: 1,6 92KMRocznik: 2014Przebieg: 158800 Śr. spalanie: 4.5-5.2
michał 27.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: WITAM , przebieg 247000 zero problemów , przy 185 tys dolewanie płynu eloys w serwisie 490 zł , ale ja robie 90 % autostradą , te auta nie sa do miasta , silnik musi dostać i to konkretnie , miałem kiedyś vw caddy 1,9 tdi 105 km i uważam , że partner wygrywa , pozdrawiam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 92Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5.8
Domi 07.07.2018
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Niestety muszę poinformować że przy przebiegu 170.tys/km padł FAP wymiana w serisie na nowy koszt 2000 zł (trafiłem na jakąś promocję ponieważ normalnie filtry sa wymontowywane i wysyłane do Francji na regenerację,mi się udało i zamontowali nowy ) Wcześniej dwa razy był wypalany komputerowo ale przy tym wymiana oleju i dolewka Eolys koszty nie małe.SIlnik dobrze się sprawuje jednak w jeździe miejskiej jest problematyczny.U mnie sytuacja wyglądała tak że trasy kilka kilometrów do pracy i ciągłe korki.No ale co to za auto które w korkach nie może jeździć.Po za tym spalanie w granicach 7l miasto średnio 6 a na trasie do 120 4.5l po wyżej ponad 5.Ze względu na FAP i jego problem jazdy miejskiej odradzam

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Peugeot 308 Kombi Rocznik / Przebieg: 2011 r 170tys Śr. spalanie: 6
Artur 23.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od 3,5-4,2 l/100km, na autostradzie przy 110 km/h spalanie wzrasta do okolo 4,2-4,9 l/100km, przy 150-160 km/h jest to okolo 6,5-7,5 l/100km. Szybciej nie jezdze, bo na 5tym biegu przy 160 km/h mam 3000 obr/min i nie chce utrzymywac przez dlugi czas wyzszych predkosci obrotowch. Maksymalna predkosc 187 km/h osiga przy 3750 obr/min. Skkrzynia biegow jest dobrze zestopniowania i nie brakuje mi 6tego biegu. Puki co pokonalem ponad 150 000km, odpalalem auto przy -17 st. C i zadnch problemow."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Citroen C4 92 KMRocznik / Przebieg: 2013/ 152 000 Śr. spalanie: 4.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.