Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 130KM A17DTS

40684
Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 130KM A17DTS

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX o mocy 130KM wszedł do produkcji w 2010 roku. Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU. Najnowsza jednostka CDTI o mocy 130KM została fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe . Jednostka jednak nie ustrzegła się problemów które zazwyczaj nękają nowoczesne diesel. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.



Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł, niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.



Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI  130KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
  • awarie zaworu sterowania turbiną
  • droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
  • słaba elstyczność
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150 000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch/Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!
………………………………………………………………………………………………………………..
Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

4%
11%
4%
7%
63%
11%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

30.12.2018 Anonim
(10.0)
Opinia: Astra Kombi 1.7 CDTI 130KM 2013r Przebieg 450tys auto użytkowane głownie na trasach . Przez cały przebieg Wymiana dwumasy przy 300 tys . Zawór Egr wymieniony przy 420 tys + chłodnica. Przez caly okres użytkowania a jezdze nim juz ponad 2 lata wymieniony
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Astra Kombi 1.7 CDTI 130 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 450 tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
17.09.2017 Anton
(10.0)
Opinia: "Astra Kombi 1.7 CDTI 130KM 2010r przebieg 175tys żadnych problemów,po za tym że DPF daje się we znaki.Silnik dynamiczny i oszczędny,lubi wyższe obroty wtedy jest bardzo zrywny .Słuchajcie te silnik są już naprawdę dopracowane pod wzgledem awaryjności, niestety nie ma rady na te DPF-y i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Astra Kombi 1.7CDTI 130KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 175tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam