Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189

164060
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 170KM EA189

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w szeregu modeli Audi, Seata, Skody i VW. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.


Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.


Jednostki po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
  • koszty serwisu
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CFGB, CBBB, CAHA, CEGA, CFJA, CGLB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji.

Wtrysk Common Rail od 2007r
 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!
cena nowego -koszt 1100zł-1600zł
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (9.6)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 1

Najbardziej awaryjna część

22%
30%
23%
5%
6%
14%
Suma głosów: 166

Opinie użytkowników

23.04.2023 Skoda Superb 2
(10.0)
Opinia: Silniki niezawodne zmieniac często olej i robić kilometry
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 322
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
01.11.2022 Skoda octavia RS
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Podatny na chiptuning Dobra dynamika Niskie spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 170/207. CEGA
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
31.10.2022 VW Passat B7 DSG Variant
(10.0)
Opinia: Wersja Exklusive pelna lufa przebieg maly 1 reka bezwypadek
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: petarda
Wady: zero
  • Silnik: 170 koni
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 134000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
09.01.2022 Leon 1P
(9.3)
Opinia: kupiłem Leona 1P z tym silnikiem (kod silnika: CEGA) Porobiony na 240km/500nm Turbo hybryda, downpipe, egr/dpf off, większy ic no silniczek marzenie, bardzo dobra kultura pracy, elastyczność, spalanie jak na taką moc przy powrocie z pracy osiągam 5.5l/100 na spokojnie, w jeździe miejskiej 6-8l/100 zależy od zakorkowania jak narazie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: spalanie kultura pracy podatność na modyfikacje elastyczność
  • Silnik: 170km CEGA
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 195 000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
10.11.2020 Audi A6 2010
(9.7)
Opinia: Bezproblemowy, tylko paliwo i wymiana oleju LL co 2 lata, najmniejszej usterki
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 170 km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 128000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam