Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V PD 170KM EA188

71860
Silnik VW 2.0 TDI 16V PD 170KM EA188

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V PD z rodziny EA188 o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda, VW w latach 2005 – 2009. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze (rodzina EA188), dopiero po roku 2007 zostały zastąpione układem Common Rail. Silnik z oznaczeniem BMN, BMR, CFGB, BRD to odmiana 16-zaworowa, w której przeważnie występował problematyczny filtr cząstek stałych.


Niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do kosztownej wymiany. Na początku silnik cieszył się dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny. Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tys. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarkikoła dwumasowego, rozrządu oraz pęknięć głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1. cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie. Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga. Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.


W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Po 2006 roku koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0 TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników. Trzeba jednak pamiętać, że pojazdy sprzed 2007 roku mogą przysporzyć wiele problemów oraz kosztownych napraw. Jednak użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
  • awarie zaworów recyrkulacji spalin
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • awarie turbosprężarki
  • awarie koła dwumasowgo
  • awarie pompowtryskiwaczy
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BMN, BMR, BRD, CFGB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Może występować
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch lub Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.8)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

12%
39%
30%
6%
9%
3%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

07.07.2022 A6 c6 avant 2.0 tdi
(10.0)
Opinia: Super samochód, przy tym przebiegu nie jeden byłby zaskoczony ze jest w takim stanie. Użytkuje normalnie ale staram się dbać, wymiany oleju do 15 tys i filtry na czas. Myślę pojeździć jeszcze z 2 lata. Na ta chwile ciężko znalesc porządne autko
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik praktycznie bezawaryjny, moc podniesiona do 199 koni, 430nm, dwumasa od nowości, przy 360 tys bez zarzutu, dpf sprawny, turbina tez bez zarzutu.
Wady: Nie widzę wad.
  • Silnik: 170 ps silnik Caha
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
10.03.2019 8p
(7.0)
Opinia: Silnik BMN, 2007 rok,4x4, po akcji serwisowej wymiana pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych na Continentala, wymiana głowicy na akcji serwisowej, wgranie nowego oprogramowania na akcji serwisowej. Nalatane 220tys km i nic się nie chce zepsuć. Do tego po gwarancji program na 191KM/440NM i tak się kulam
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 170 bmn
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.05.2018 Andrzej
(8.3)
Opinia: Lubię ten silnik ma dobre przyspieszenie oraz dynamikę,ma niezłego kopa powera przy wyprzedzaniu innych samochodów.Co nie oznacza że nie ma lepszych,jak ktoś trafi na dobry zadbany egzemplarz to jest zadowolony.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Vw Touran/170km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/236
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
01.01.2018 Robert
(6.3)
Opinia: Samochód fajny,silnik problematyczny z powodu pd siemensa oraz dpf zatyka się i turbina pada i jeszcze dwumas.
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Vw Touran
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.11.2016 Kasper
(5.7)
Opinia: "posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: VW Golf V/170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/160tys km
Polecam