Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 HDi 16V 163KM DW10 CTED4

118416
Silnik PSA 2.0 HDi 16V 163KM DW10 CTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 163KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku o oznaczeniu DW10 CTED4. Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję silniak 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM. Silnik został poddany dużym zmianom i zastosowano w nim nowe rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki. Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.


Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 CTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (9.7)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.9/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 0

Najbardziej awaryjna część

62%
7%
7%
4%
13%
7%
Suma głosów: 101

Opinie użytkowników

25.03.2023 C5 X7
(10.0)
Opinia: C5 X7 (DW10CTED4) 163konie automat am6, minimalne spalanie trasa 4,2L. na100km. Miasto zima odcinki 6km 9L/100. Trasa przy 120km/h - 5,4L./100. Przy 150 7L. Silnik zaczyna się męczyć dopiero powyżej 170km/h. Automat jest intuicyjny, redukcja po wciśnięciu gazu na zawołanie, tryb sport w skrzyni i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik, moc, spalanie, skrzynia automatyczna, zawieszenie hydro, przystępne ceny serwisu, dostępne wszystkie części. Mimo zewn. Gabarytów nie ma problemów z parkowaniem , dobrze trzymające sportowe fotele.
Wady: Mniejszy w środku niż wydawało by się na zewnątrz, irytuje brak schowków poręcznych półeczek na klucze telefon portfel etc, te co są, są do bani. Brak uchwytów na napoje jest tak samo drażniący. Przycisk awaryjnych nie pod ręką.
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 312
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
22.01.2023 Citroen c5 x7
(10.0)
Opinia: Silnik praktycznie bezawaryjny. Spalanie około 6 litrów przy dość dużej masie auta jest niezłym wynikiem. Samochód obecnie ma 200 000km i z grubszych napraw to tylko wymiana rozrządu przy 185000 km. Dynamika zadowalająca. Części całkiem tanie i ogólnodostępne. Wady: Minusem jednostki jest sposób montażu miski
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Niskie spalanie Bezawaryjność
Wady: Miska olejowa montowana na silikon potrafi się pocić. Łamiący się bagnet olejowy
  • Silnik: 163KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
10.11.2022 Peugeot 3008 automat
(10.0)
Opinia: Póki co 9 tys. km zrobione i zero awarii. Spalanie: Miasto - 8,3L Trasa 6,2L
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika kultura pracy bezawaryjność
Wady: BRAK!
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 2015
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.10.2022 Peugeot 508
(10.0)
Opinia: Manual, nalot wg. drogomierza 250 000 km, 200 KM/420 Nm po chipie, wymiany oleju co 10 000 km, FAP myty 3 lata temu po poprzednim właścicielu, obecnie tylko wymiany eksploatacyjne, paliwo diesel standard + do każdego tankowania dolewka Archoil, spalanie 8L/100km, wyłącznie dynamiczna jazda miejska.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjność, jakaś tam dynamika.
Wady: Nie zauważyłem.
  • Silnik: 200 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 250
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.03.2022 Peugeot 3008 1gen
(9.0)
Opinia: Jestem zadowolony. Kupiłem 3008 z tym motorem przy przebiegu 160.000, rocznik 2013. Przejechałem 10.000km. w tym czasie wymieniłem rozrząd (producent zaleca po 180.000km, ale wolałem wcześniej) i pełny serwis olejowy. Olej mam zamiar wymieniać co 10.000km.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy jak benzyna (po rozgrzaniu). Niskie spalanie - jeżdżę spokojnie - średnia z 10.000km 6,2 wg komputera (realnie jakies 6,5). Bardzo duży zapas momentu obrotowego. W połączeniu z aut. skrzynią nieprzyzwoity wręcz komfort jazdy.
Wady: Nie widze żadnych póki co. Tylko ładnie serwisować.
  • Silnik: 163KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam