Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 46235

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)03.08.2021

Trwały, niezawodny silnik Diesla. Kulturalne brzmienie (patrząc na konkurencyjne TDI), spalanie mimo dużego i ciężkiego samochodu

Polecam

7.70

Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)30.07.2021

Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent

Odradzam

9.37

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)29.07.2021

Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.

Polecam

6.11

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)28.07.2021

Polecam bardzo.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 90 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C,D oraz KommbiVan.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km.W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu ,przepływomierza oraz koła pasowego.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Zalety:
Trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części

Wady:
awarie koła pasowego
awarie przepływomierza
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi - od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 13):
(8.79)
Trwałość
 9.85/10
Utrzymanie
 9.77/10
Dynamika
 6.77/10

Głosy według opinii:

130

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 206 SW 18.07.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Użytkowałem ten silnik w Peugeot 206. Jeśli miałbym go opisać jednym słowem to - niezniszczalny. Zrobiłem nim ponad 60k km głównie w mieście, chociaż regularnie zdarzały się dalsze trasy, a dwukrotnie wyfrunął na dalekie eurotripy - każdy ponad 5000km :). Zawsze odpalał (nawet po mroźnych nocach rzędu -30 stopni), nigdy nie zawiódł w trasie. Mój egzemplarz miał nastukane 250k kilometrów gdy go kupiłem, ale podejrzewam, że przy sprowadzeniu do Polski mógł być cofnięty, dlatego śmiało zakładam że dobił do prawie 400 tys km przebiegu i nie działo się w nim kompletnie nic nieoczekiwanego. Olej wymieniałem co 10tys, żadnych widocznych ubytków oleju, nie dymił, chodził przez cały czas równo, gdy się nagrzał to nawet wyjątkowo gładko :) Pod tym względem jest to pancerna, niezniszczalna jednostka, wół roboczy o wyjątkowo długim resursie. Mój egzemplarz miał wtryski Siemensa i do końca nie było z nimi problemów. Co do reszty - nieco unowocześniony, ale nadal archaiczny silnik, więc chodził jak sieczkarnia, w porównaniu z nowszymi dieslami nie ma podjazdu. Głośny, o niskiej kulturze, kiepska moc (ale nadrabia momentem) - czyli dokładnie to, czego się spodziewałem czy zakupie. Spalanie śmiesznie niskie - w mieście wychodziło nie więcej niż 6.5 litrów. Trasa do 90 to spalanie w okolicach 4 litrów. Trasa do 120 - około 5.5 - 6 litrów. Trasa 140+ spalanie powyżej 7.5. Po przesiadce z dwulitrowej benzyny Forda - zapomniałem co to tankowanie. Jak dla mnie fenomenalnie ekonomiczny silnik. Niestety ze względu na lipną skrzynie i krótkie przełożenia jazda nim z prędkościami autostradowymi była problemowa (przy 140km/h około prawie 4000 obrotów, nie pamiętam teraz dokładnie, w każdym razie ZA DUŻO). Auto sprawdzało się z powodzeniem w trybie miejskim, niezła elastyczność silnika pozwalała na sprawne lawirowanie po ulicach. Byłem pozytywnie zaskoczony tym jak szybko rozgrzewa się ten silnik (miałem w aucie również czujnik temp. oleju). Sądziłem, że taki klekot z żeliwnym blokiem będzie dużo dłużej osiągał temperaturę, a zajmowało to przeważnie 4-5 kilometrów. Nietypowa za to była praca układu chłodzenia - normą jest wchodzenie cieczy chłodzącej w okolice 100 stopni w gorące dni i nie było to spowodowane wadliwym układem - ten typ tak ma, że grzeje się trochę bardziej przy wyższych temperaturach i mocniejszej pracy. Za największą jego wadę uważam samą obecność tego silnika w Peugeot 206 - ten samochód kompletnie nie był przystosowany do takiego diesla. Chodzi mi między innymi o lichą amortyzację silnika i przystosowanie całej bryły auta do pracy z tak ciężko chodzącym motorem, co skutkowało ogólnie kiepskimi wrażeniami jeśli chodzi o pracującą karoserie, czy elementy wnętrza. No ale to nie jest wina samej jednostki - w innych autach sprawuje się dużo lepiej :) Ogólnie polecam ten silnik jak diabli - warto poszukać zadbanego egzemplarza, bo takich silników już jest prawie nie ma i na pewno NIE BĘDZIE. Jeden z ostatnich klasycznych diesli :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:PANCERNY, idiotoodporny, niezawodny, oszczędny

Wady:Stary archaiczny silnik, niska kultura pracy, głośny

Odmiana silnika: 90KMRocznik: 2003Przebieg: 350 000 Śr. spalanie: 6l / 100
Peugeot 306 16.11.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: W 2005 miałem nowego Partnera z tym silnikiem, którym przez 5 lat zrobiłem bezawaryjnie ok 170tys km. Po wielu latach i użytkowaniu nastu innych samochodów, kupiłem z sentymentu 306 z hdi jako drugie auto. W chwili zakupu miał ok 255tys przebiegu, dołożyłem ledwie 10 tys ale każdy kilometr to uśmiech na mej twarzy, strasznie lubię nim jeździć. Może trochę czuć drgania, jest trochę głośniejszy od nowych konstrukcji, to jednak jego zalety przykrywają te drobne niedociągnięcia. Rok temu poleciałem nim na Bałkany, 3 tyś km bez zająknięcia nawet spiesząc po 150-160 przez dłuższe odcinki autostradowe. Przy delikatnej nodze na trasie można zejść do 5l, może i mniej. Teraz planuje go dlubnac na 140 koni, silnik spoko spokojnie znosi 200, są też grubsze modyfikacje na 280 i te auta jeżdżą latami co sporo mówi o tym silniku.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niezawodność Ekonomia Łatwość i koszty obslugi

Wady:

Odmiana silnika: 2.0 Hdi 90Rocznik: 201Przebieg: 265000 Śr. spalanie: 6.5
Citroen Xsara II 19.09.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik wydaje się być nie do zamęczenia. Jestem młodym kierowcą, który lubi wciskać gaz w podłogę. Pomimo niezbyt łagodnego głaskania pedału gazu w cyklu mieszanym jestem w stanie zejść ze spalaniem poniżej 5l/100km (oczywiście latem). Olej wymieniam co 12,5 tys., bo silnik ma już 400 tys. przebiegu. Nadal wlewam 5W30 Totala i nic złego się nie dzieje. O dziwo ani nie kopci na czarno, ani na niebiesko, nawet po dłuższym postoju i odpalaniu na zimno. Z wydatków, które poniosłem za 5 lat eksploatacji oprócz wymiany płynów i filtrów musiałem kupić koło pasowe (to z tłumikiem drgań) i regulator ciśnienia paliwa (obroty falowały na biegu jałowym). Podstawowa obsługa i drobne naprawy są bajecznie proste, więc wykonuje to sam. Względem nowszej generacji tego silnika jest głośniejszy i gorzej się go słucha, ale można przymknąć na to oko w silniku, który ma prawie 20 lat.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KM/DW10TDRocznik / Przebieg: 2001/400000 Śr. spalanie: 4.9
Peugeot 206 SW 11.09.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z nim absolutnie nic. Zaskoczeniem była czystość mojego silnika - po spuszczeniu oleju po 8000km wciąż wyglądał jak olej, daleko mu było do czarnej sadzy, a mówimy przecież o 16 letnim dieslu ;) Pracuje równo, podręcznikowo wręcz, nie bierze nawet grama oleju, pali tyle co nic - w mieście do 5.5 litra, w trasie do 90 km/h około 4 litrów, przejazdy autostradowe to około 5 do 5.5 litra (zależy jak się depnie). Kultura pracy pozostawia sporo do życzenia (w porównaniu z nowszymi konstrukcjami) - jest głośnawy, klekocze jak to starszy diesel. Mocowania układu napędowego w 206tce przy tym silniku zdają się być niewystarczające, pomimo wymiany wszystkich 3 poduszek, aczkolwiek można przywyknąć. Poza tym wiedziałem co biorę, więc nie byłem faktem kultury pracy specjalnie zaskoczony. Dynamika na przyzwoitym poziomie, wystarczająca do normalnej jazdy, można spokojnie wyprzedzać w trasie. Nie testowałem Vmaxa, ale do 175 jakoś się toczy. Z czystym sumieniem mogę polecić, totalnie pancerna konstrukcja, wystarczająca dynamika jazdy, niskie spalanie - jeden z ostatnich tak dobrych diesli.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90km/DW10TDRocznik / Przebieg: 2003 / 255000 Śr. spalanie: 5
Citroen C5 MkI 02.08.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Przy 120tys. (po zakupie) wymiana rozrządu. Następna przy 280tys. Przy 250 rozsypało się sprzęgło. Wtryski do wymiany przy 270tys. To jedyne koszty przez caly okres użytkowania poza eksploatacyjnymi filtrami i płynami. Auto od początku mojego użytkowania na v-tech'u podkręcone do ok 135KM. W trasie przy spokojnej jeździe 5.2l, na autostradzie 160km/h ok 6.5l, w cyklu mieszanym ok. 7.5l. Oszczędny, tani w obsłudze i niezawodny. Duża dostępność części w dobrej cenie. Dynamika przy oryginalnych 90KM w C5 nie do przyjęcia. Z chipem dużo lepiej. Gdyby buda się nie sypała - jeździłbym pewnie co najmniej kolejne 100tys.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 90KMRocznik / Przebieg: 2003/300000 Śr. spalanie: 7.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.