Silnik PSA 2.0 HDI 8V 90KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA. Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9 TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C, D oraz KombiVan. W początkowym okresie produkcji w jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch.
Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz . Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.
Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu , przepływomierza oraz koła pasowego. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys
Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego
Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi
Drugi – od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi
Średnia (głosów: 17) | (8.9) |
Trwałość | 9.9/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 6.9/10 |