Silnik PSA 1.4 HDi 8V 68KM FAP DV4C

25473
Silnik PSA 1.4 HDi 8V 68KM FAP DV4C

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.4 HDI  o mocy 68KM o oznaczeniu DV4C został wprowadzony na rynek w 2008 roku. Najważniejsze zmiany w stosunku do wersji DV4TD z 2001 roku, to zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Delphi oraz filtra cząstek stałych III-generacji. To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spali Euro 5. Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie. Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie, wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji, do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.


Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz FAP który w jeździe miejskiej lubi się zapchać. Dodatkowo w 2010 roku silnik został poddany lekkiej modernizacji i wprowadzono wersję e-HDI , zastosowano system start stop przez co obniżono emisję CO2. Te odmiany silnika znajdziemy w Peugeocie 207 oraz 208. Silniki 1.4 HDI o tych samych mocach 68KM z Fap-em i bez były sprzedawane równolegle, tak że przed zakupem watro sprawdzić z którą odmianą mamy do czynienia. Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 68KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych problemów. Jednak musimy pamiętać że w odróżnieniu od bliźniaczej konstrukcji bez FAP-a jednostka droższa w ewentualnych naprawach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalnia

Wady

  • awarie FAP- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV4C
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

30%
15%
15%
15%
15%
10%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

15.09.2020 Anonim
(0.0)
Opinia: Mam Peugeot 2008 1,4 hdi od roku. Spalanie jest przyzwoite na 10 tyś km średnia wyszła 5,1 l. Nie lubi dużych prędkości na trasie najlepiej pasuje mu ok 110 km/h powyżej spalanie mocno podskakuje. Autko kupine jako 2 do domu. Zaskoczył mnie na
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1,4 Hdi
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
23.11.2017 Janusz
(10.0)
Opinia: Silnik oceniam na 5-tkę z Plusem jest bardzo tani w utrzymaniu a do tego wcale nie taki słaby jakby się wydawało.Mam go w Citroenie C3 i naprawdę autko jest dynamiczne,klasyczny mieszczuch ale na światłach zbiera się bardzo dobrze,na trasie też nie jest źle.Wisienką na torcie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C3 2010 r 1,4 HDI 68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 148tys
  • Spalanie: 4.4 l/100km
Polecam