Silnik PSA 1.4 HDI o mocy 68KM o oznaczeniu DV4C został wprowadzony na rynek w 2008 roku. Najważniejsze zmiany w stosunku do wersji DV4TD z 2001 roku, to zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Delphi oraz filtra cząstek stałych III-generacji. To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spali Euro 5. Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie. Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie, wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji, do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.
Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz FAP który w jeździe miejskiej lubi się zapchać. Dodatkowo w 2010 roku silnik został poddany lekkiej modernizacji i wprowadzono wersję e-HDI , zastosowano system start stop przez co obniżono emisję CO2. Te odmiany silnika znajdziemy w Peugeocie 207 oraz 208. Silniki 1.4 HDI o tych samych mocach 68KM z Fap-em i bez były sprzedawane równolegle, tak że przed zakupem watro sprawdzić z którą odmianą mamy do czynienia. Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 68KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych problemów. Jednak musimy pamiętać że w odróżnieniu od bliźniaczej konstrukcji bez FAP-a jednostka droższa w ewentualnych naprawach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |