Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 163KM DW10C

106471
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 163KM DW10C

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCi 163KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy. Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B.Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu . Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.


Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku. Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny, wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji, serwisowania oraz samego użytkowania. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Wersja 140KM oraz 163KM po za różnicą mocy nie różnią się niczym osprzęt jest identyczny !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (9.3)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 0

Najbardziej awaryjna część

7%
8%
6%
9%
57%
13%
Suma głosów: 111

Opinie użytkowników

04.03.2023 Mondeo mk4 lift Kombi
(9.7)
Opinia: Posiadam mondeo mk4 lift 2011r od 4 lat, obecnie mam najechane pk.340 000 kilometrów z czego sam zrobiłem ok. 140tys ponieważ jeżdżę do pracy do DE, poza wymianami typu klocki, tarcze, oleje itp. nic się nie dzieje po przekroczeniu 300tys wymiany wymagały półosie a
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność z samego dołu Niskie spalanie jak na gabaryty Brak awarii dosłownie nic
Wady: Po przejechaniu 140 tyś kilometrów nie mogę stwierdzić wad bo nic się nie zepsuło poważnego tylko materiały eksploatacyjne wymieniane na bieżąco
  • Silnik: 163km/DW10C
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
14.02.2022 Mk4 FL
(8.7)
Opinia: Jednostka udana, chociaż nie bez wad. Kapryśna zmienna geometria turbiny potrafi zepsuć dynamikę przez zacinającą się sztangę. Zawieszenie silnika jest po prostu słabe i często tarpie budą przy przepinaniu z 1 na 2gi bieg.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Dosyć dobra dynamika
Wady: Upierdliwe usytuowanie filtra oleju Niskie koszty obsługi Długo się nagrzewa
  • Silnik: 163km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 255000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.11.2021 Ford Mondeo MK4 Titanium
(8.0)
Opinia: Wysoka kultura pracy, w miarę cichy jak na Diesel'a. Z automatem PowerShift bardzo energiczny. Ja wymieniam olej (Castrol Magnatec 5W-30), filtr oleju i powietrza co 10-12 tyś. km. Filtr paliwa co 30 tyś. km. Zero problemów z silnikiem. Z DPF-em również. To jest moje piąte
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy, bezawaryjny, dosyć dynamiczny
Wady: Przy dużych mrozach - ciężko go zagrzać do 100%, nawet po 15 km.
  • Silnik: 163KM / DW10C
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 213 tyś. km
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
03.06.2021 Mondeo MK4
(9.3)
Opinia: Najbardziej awaryjna część tego silnika? BRAK
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność, bezawaryjność, bezawaryjność. Serwis co 15 tys. km. Olej Total Quarts INEO ECS 5W-30 wraz z kompletem filtrów. Żadnych problemów z filtrem DPF.
Wady: Dotąd nie znalazłem.
  • Silnik: 163 KM DW10C
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 225 tys. km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.09.2020 Galaxy mk3
(6.0)
Opinia: Auto jak najbardziej godne polecenia. Usterki od 170tys do przebiegu 306tys km(trasa/miasto) -poduszka skrzyni biegow 200tys km -podusza silnika ok 200tys km -tuleje tylnej belki 240tys km -amortyzatory przednie 270tys km -swieca dopalajaca DPF -przetarty waz od nagrzenicy do silnika -urwana linka otwierania maski -sprzegielko alternatora ok 270tys km -wyciek oleju z pod
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Widocznosc, pojemnosc bagaznika, komfort podrozy,spalanie
Wady: Dynamika,slaba zwrotnosc na kretych gorskich drogach.
  • Silnik: 163/DW10C
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 306000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam