Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 115KM DW10C

24551
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 115KM DW10C

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI 115KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w modelu Focus Mk3 oraz C-Max Mk2. Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B. Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu . Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.


Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku. Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych. Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.



Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane, przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny, wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji, serwisowania oraz samego użytkowania. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej. z wysokimi kosztami naprawy.


Jednostka  może nie jest tak dynamiczna jej odmiana 140 -konna ale za to odwdzięcza się niskim poziomem spalania. Kierowcy szukający oszczędności będą usatysfakcjonowani niskimi kosztami użytkowania auta z tm silnikiem.. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • trwały układ wtryskowy

Wady

  • filtr cząstek stałych DPF
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.1)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

13%
20%
13%
27%
20%
7%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

24.03.2022 Mondeo MK3
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik zero problemów,nalatane 275 tys be żadnej awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: praktycznie wszystko ! spalanie,dynamika,bezawaryjność
Wady: nie znalazłem
  • Silnik: 2.0 tdci 115KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 275
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
20.08.2021 S-max
(9.3)
Opinia: Mam s maxa pomimo dużej wagi auto dobrze i dynamicznie przyspiesza. Dobre motory znane z 140km ponoć 115 to nic innego jak 140 tylko z innym programem żeby uniknąć wysokich podatków. Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie Dynamika Trwałość Cicha praca
Wady: Jak w każdym dieslu, chłodzenie turbiny i rozgrzewanie silnika w okresie zimowym
  • Silnik: 115km dpf
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
01.01.2019 Mondeo mk4
(8.0)
Opinia: Szczerze polecam mało awaryjny silnik a przy tym bardzo oszczędny.Jedyna poważniejsza awaria to wymiana sprzęgła dwumasy po przebiegu 220tyś.Na trasie przy spokojnej jeżdzie udało się spalić 4,1 litra
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 115km diesel
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.10.2017 Tomek
(8.3)
Opinia: Polecam silnik dobry trwały i bezawaryjny mam go w Mondeo 2010rok przebieg 210 tys zero problemów.Jedyna awaria jaka mnie spotkała to zapchania filtra cząstek stałych DPF został wypalony elektronicznie 200 zł i po bólu.Po za tym auto spisuje się rewelacyjnie dynamika na niezły poziomie może
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo 2.0 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r210tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
21.08.2015 Mario
(10.0)
Opinia: "bardzo dobry silnik,zero awarii,dobra dynamika i niskie spalanie. Do miasta idealny jak na taką masę auta Mondeo to spalanie około 8 L."
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo 2.0 TDCI 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 185tys
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam