Silnik Ford 1.5 TDCI o mocy 120 KM wszedł do produkcji w 2014 roku i znajduje zastosowanie w wielu modelach Forda. Jest to całkowicie nowa konstrukcja, zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, które, oprócz spełnienia rygorystycznych norm dotyczących emisji spalin, mają zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.
Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w filtr cząstek stałych nowej generacji, DPF III-generacji, i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. Dostępne są dwie opcje: skrzynia 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłowa Powershift. W testach Forda Focusa, podczas oszczędnej jazdy, można spokojnie osiągnąć zużycie poniżej 4 litrów na 100 kilometrów, co stanowi wyśmienity wynik w tej klasie pojazdów.
Niestety, imponujące osiągi mogą zostać zakłócone przez problem z uszczelką pod głowicą, o którym coraz częściej informują użytkownicy Focusów. Jest to poważna wada, która może prowadzić do uszkodzenia silnika, zwłaszcza przy przebiegu powyżej 120 tysięcy kilometrów. Jeśli samochód znajduje się na gwarancji, nie ma problemu, jednak koszty wymiany lub naprawy silnika są bardzo wysokie, jeżeli gwarancja już wygasła. Najprawdopodobniej jest to wada fabryczna, co daje dużą szansę na wymianę silnika na gwarancji w przypadku awarii.
Pomimo tego problemu, użytkownicy będą zadowoleni z osiągów, wysokiej kultury pracy oraz niskiego poziomu spalania tego silnika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (9.7) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 9.5/10 |