Popularne na rynku

Silnik Ford 1.5 TDCi 8V Duratorq DLD-415

223263
Silnik Ford 1.5 TDCi 8V Duratorq DLD-415

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 TDCI o mocach 75, 85, 95, 100, 105 lub 120KM wszedł do produkcji w 2012 roku i ma zastosowanie w wielu modelach ForaJest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji  i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 .



Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift, i. W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 4L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie. Niestety te imponujące osiągnięcia może popsuć problem z uszczelką pod głowicą którą coraz częściej zgłaszają użytkownicy Focusów. Niestety problem jest poważny bo doprowadza do uszkodzenia silnika i to już przy przebiegu ponad 120 tys/km !!!



O ile auto jest na gwarancji to nie ma problemu, ale jeżeli nie koszty wymiany czy regeneracji silnika są bardzo duże. Najprawdopodobniej jest to wada fabryczna więc to daje dużą szansę wymiany silnika na gwarancji w razie jego awarii. Po za tym problemem użytkownicy będą usatysfakcjonowani osiągami wysoką kulturą pracy i niskim poziomem spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • Awarie uszczelki pod głowicą !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-415
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (6.8)
Trwałość 5.9/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 5

Najbardziej awaryjna część

13%
22%
40%
8%
11%
7%
Suma głosów: 141

Opinie użytkowników

11.02.2023 Fokus Mk3 FL
(9.3)
Opinia: Przy 207000km zrobiony był kompletny serwis obejmujący wymianę kompletnego rozrządu z pompą i uszczelnieniami prawej strony silnika, wymiana dwumasy, kompletnego sprzęgła z wyprzęgnikiem i uszczelnieniami lewej strony silnika, wymiana oleju w skrzyni biegów i wymiana jej uszczelnień. Regeneracja rozrusznika, wymiana wszystkich filtrów i płynów eksploatacyjnych
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - trwały układ wtryskowy Bosch - super turbina - bezproblemowy DPF - elastyczność - rozwijanie mocy - miękko działająca skrzynia - dobre zestopniowanie skrzyni biegów - wtryski tanie w regeneracji
Wady: - wada konstrukcyjna złej izolacji termicznej DPF i silnika - długo rozgrzewa się silnik - delikatna konstrukcja silnika - zbyt mały rozrusznik ja na silnik diesla - awarie chłodnicy klimatyzacji
  • Silnik: 120/DLD-415
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
26.05.2022 Focus Mk3 Fl
(9.3)
Opinia: od 2017 roku zrobiłem 196tys wymieniane tylko elementy eksploatacyjne olej co 15-17 tys Fokus mk3 Fl Samochód dalej w świetnej kondycji ciągle na fabrycznym zawieszeniu. co dwie wymiany oleju wymieniam filtr Paliwa Tanie części serwisowe jak na nowoczesną konstrukcję
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie 5,3L 70% miasto Dobra dynamika, elastyczność
Wady: Brak
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 196000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
20.05.2022 focus MK3
(3.7)
Opinia: Dziadostwo po 4 latach i 70 tyś wszystko się sypie.
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1,5 tdci /120 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
23.09.2020 Ford Connect
(7.3)
Opinia: Wizualnie, patrząc na blok, ta jednostka nie różni się prawie niczym od 1.6 TDCI 8V. Pojemność pomniejszona z 1560 na 1499 cm sześciennych. Inna pompa wtryskowa. Jeśli miewa takie same problemy z przegrzewaniem się jak 1.6 TDCI w Connect wskutek niewystarczającej izolacji termicznej DPF od
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie, kultura pracy, Duża dostępność części i drugich używanych silników....
Wady: Problemy z przegrzewaniem
  • Silnik: 1.5 TDCI 8V 120 KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
16.12.2019 Focus mk3 fl
(2.7)
Opinia: 2 razy pęknięty kolektor wydechowy, wymiana uszczelki pod klawiaturą, wymiana wysprzęgnika i kilka drobniejszych. Finalnie rozrząd strzelił przy 117k. Silnik wymieniono na gwarancji. Na "regenerowany", nie nowy (!!!). Byle do końca leasingu...
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 2.0/10
Zalety: niskie spalanie
Wady: awaryjność
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 131000
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię