Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 150KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2014. Silnik został poddany dużym modyfikacjom, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki oraz osprzętu. Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.
Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny użytkownicy Forda Mondeo z tym silnikiem sygnalizują problem z pompą wtryskową która potrafi przysporzyć problemów już przy przebiegu 60 tys km !!! Pierwszym z problemów jest jej wyciek natomiast zdarzają się bardziej problematyczne awarie złuszczenia się pompy wysokiego ciśnienia z których opiłki trafiają do całego układu wtryskowego !!! To bardzo poważny problem który przekłada się na wysokie koszty napraw, również w przypadku jakiejś innej usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.
Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki. Pierwszą setkę w Fordzie Mondeo osiąga już po 9.4 s jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 1.5 tonowym autem . Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie, silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (7.8) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 6.8/10 |
Dynamika | 7.3/10 |