Silnik Ford 2.2 TDCI o mocy 200KM i oznaczeniu DW12 występuje w modelach marki Ford od roku 2010. Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.
Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo droższe części od klasycznej dwulitrowej odmiany. Do takich należy koło np. zamchowe dwumasowe które w tej wersji jest wyższej cenie.
Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka. Awaryjność jest na niskim poziomie ale to wszystko jest uzależnione od kondycji jednostki. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI
Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu
Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu
Średnia (głosów: 5) | (9.4) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 9.8/10 |