Ford

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 190KM-200KM DW12C

46409
Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 190KM-200KM DW12C

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.2 TDCI  o mocy 200KM i oznaczeniu DW12 występuje w modelach marki Ford od roku 2010. Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.


Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo droższe części od klasycznej  dwulitrowej odmiany. Do takich należy koło np. zamchowe dwumasowe które w tej wersji jest wyższej cenie.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka. Awaryjność jest na niskim poziomie ale to wszystko jest uzależnione od kondycji jednostki. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie DPF
  • awarie dwmunasy po 200.000KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI
Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu
Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.4)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
0%
0%
45%
15%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

12.01.2024 S-max gen 1
(8.7)
Opinia: Samochód kupiony z przebiegiem 310kkm, moc poprawiona chipem ze 188hp na 210hp. Teraz 340kkm i oprócz wyrzucenia skończonego dpfa nie mam problemów, poprzedni właścicel z napędem nic nie robił, skrzynia biegów też całkiem nieźle pracuje mimo przebiegu. W trasie 90km/h pali około 6,5 , 120km/h
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 200hp S-max
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.01.2022 Ford Mondeo MK4
(9.3)
Opinia: Posiadam Mondeo z tym silnikiem od prawie roku. Żadnych zastrzeżeń. Skrócony interwał olejowy do 15k. Jedyna awaria która wystąpiła to cieknący olej spod oringu (przewód olejowy turbiny)
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, trwały, bezawaryjny
Wady: Jak ma diesla, wysokie spalanie 8,5-9L przy bardzo dynamicznej jeździe.
  • Silnik: 200 km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 153090
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
08.07.2020 Mondeo MK4
(10.0)
Opinia: Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowanie - auto po chiptuningu (159000kkm) dysponujące mocą 230KM i 520Nm. Teraz zdecydowanie ma siłę, przyznam, że jazda sprawia dużą przyjemność. Zwiększenie mocy ponieważ standardowa była niewystarczająca względem poprzedniego
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc
  • Silnik: 200 - 230
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 196000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
07.10.2018 yozi
(9.7)
Opinia: Posiadam ten silnik w sowim mondeo jak do tej pory prawie niezawodny gdyby nie 5 wtrysk paliwa w DPF koszt naprawy w serwisie 1100zl + mycie 500zl.i nie tak strasznie jak wymiana całego na nowy(w serwisie 4700) Kultura pracy bardzo fajna trochę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 2,2tdci
  • Rocznik / Przebieg: 2013 156tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
10.05.2018 Robi
(9.3)
Opinia: Silnik mam w Mondku i jestem bardzo zadowolony bardzo dobra dynamika świetna elastyczność to jego największe atutu,dodam że kultura pracy silnika to bajeczka ne to co TDI.Zdecydowałem się za zakup Mondea z tym silnikiem dlatego że miał świetne ponad standartowe wyposażenie a szukałem 2.0 140KM
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo IV Hatchback 200KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/ 170.000km
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam