Renault

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)

107218
Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)

Silniki Renault 2.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault, Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR , niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF –przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r. Filtr jest całkowicie  bezobsługowy, który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów. Producent twierdzi że filtr jest dożywotni, oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji. Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem. Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej, wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie. Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania. Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane. Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego, koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki. W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność. Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie. Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność, moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • w razie awarii wysokie koszty serwisu
  • awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
  • Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
  • Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok

FAP !!!
Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP
Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP
Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 49) (8.9)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 47 2

Najbardziej awaryjna część

21%
55%
8%
6%
7%
3%
Suma głosów: 89

Opinie użytkowników

13.02.2021 Laguna 3
(9.3)
Opinia: Godny polecenia silnik
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Brak awarii
Wady: Duża ilość oleju przy wymianach
  • Silnik: M9R
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
14.11.2020 Laguna III Grandtur
(9.3)
Opinia: Jest to moj pierwszy francuz.Lagune kupiłem z przebiegiem 130tys z pierwszej ręki od Niemca z domu teraz ma prawie 300tys, eksplatowana w trasie Polska-Niemcy. Olej wymiana co 10-15tys. Do tej pory poza łożskami w kołach,hamulcami i materiałami eksplatacyjnymu nic nie robiłem
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Silnik dynamiczny, w miarę oszczędny.
Wady: Boi się wiatru przy dużych prędkościach, słaba elektronika czasami lubi pokazać jakieś błędy
  • Silnik: 150JM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
28.10.2020 laguna III
(9.3)
Opinia: Doskonały silnik. Mamy w domu dwa modele Lagunę 130KM 200tys. km. oraz Latitude 175KM 220tys. km. Liczniki nie kręcone. Poza wymianą płynów eksploatacyjnych praktycznie bezawaryjne. W mocniejszej wersji poległ czujnik przepływu powietrza ok. 700zł z usługą. I to wszystko. Nie ma potrzeby ani dolewać oleju,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dynamika - bezawaryjność - zużycie paliwa - kultura pracy
Wady: - zawieszenie silnika
  • Silnik: 130KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 202000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.02.2020 Laguna II ph II
(7.7)
Opinia: Silnik przede wszystkich to typowy common rail więc jet cichy a dodatkowo dolewam 1:150 olej 2T semi ORLEN i jest jeszcze ciszej. Słabo ciągnie z dołu w szczególności jest to widoczne jak ma się porównanie np z passatem b8 cr 150 KM (ja mam). Dlatego
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: łańcuch rozrządu, 6 biegów, wygoda, brak dpf, brak usterek poważnych
Wady: niski moment z dołu, dużo oleju wchodzi, paliwożerny na mieście, nieregenerowalne wtryskiwacze
  • Silnik: M9R 150 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 190 000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.12.2019 Espace IV
(9.7)
Opinia: Bardzo dobra jednostka, wysoka kultura pracy, trwalość to największe zalety. 225 tys km, nie bierze oleju ( wymieniam co 10 tys km na Elf fultech ECS 5w30 ). Do tej pory padl tylmo czujnik temperatury spalin ale to osprzęt, nie sam silnik. Polecam z czystym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Trwałość Dynamika Kultura pracy
Wady: Brak uwag
  • Silnik: 2.0 dci M9R
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam