Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 65KM K9K

19836
Silnik Renault 1.5 dCi 65KM K9K

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi  o mocy  65KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan i spełnia normy spalin EURO3. Pierwsze silniki 1.5 dCI pojawiły się 2001 roku  i były stosowane do 2005 roku a następnie wielokrotnie modernizowane aż do dnia dzisiejszego. Jednostka nie posiadała intercoolera przez co  była mało dynamiczna, jednak kultura pracy była na dobrym poziomie . Posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.



Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi . Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika. Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km . Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo, turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra cząstek stałych.



Na plus trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania oraz elastyczność silnika, na minus słabą dynamikę-trzeb pamietać że ta odmiana nie posiadała intercoolera !!! Biorąc pod uwagę że silnik zasilał auta segmentu B takie jak Clio sprawdzał się całkiem nieźle a jego poziom spalani oscylował średnio w granicach 4 L  to świetny wynik. Gdyby nie duża i kosztowna awaryjność śmiało można powiedzieć że był to dobry silnik który charkteryzował się bardzo dobrą kulturą pracy jak na ówczesne diesle. Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
  • obracające się panewki
  • awaria pompy wysokiego ciśnienia
  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 700/704
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi
Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens
Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia
-Pompa Delphi ma kształt okrągły
-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

50%
25%
0%
0%
0%
25%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

07.06.2021 Renault Thalia
(0.0)
Opinia: Renault Thalia 1,5dCi 65KM z 2003r. - aktualny przebieg 268 tys. Silnik bardzo oszczędny, prawie bezproblemowy. Najwięcej problemów wynikało z awarii różnych czujników elektronicznych (nie zdawałem sobie sprawy, że tyle ich jest w tym silniku). Przez 18 lat jeżdżenia silnik stanął w drodze tylko raz
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Niskie spalanie Elastyczność (brak "turbo-dziury")
Wady: Awarie elektronicznych czujników
  • Silnik: 65KM/K9K
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 268000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
12.10.2019 renault megane II
(8.3)
Opinia: renault megane II hatchback jeżdżę 6 lat oleju nie bierze nic wymiana raz na rok 5w 40 elf spalanie 5l w miescie na trasie 4 z kawałkiem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1,5dci 60 kW-82 kM K9K D7
  • Rocznik / Przebieg: 2005
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.06.2018 Whatson
(8.7)
Opinia: Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymianę oleju. wydaje się być receptą na "sukces" :) Silniczek trochę słaby (aczkolwiek są mocniejsze wersje), ale do miasta daje radę i jest bardzo ekonomiczny. Do
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Clio II 1.5 dCi 65KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008 / 360.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
24.09.2017 Tomek
(9.0)
Opinia: Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku przeglądy co 30 tys wykonywałem lub dwa lata co pierwsze,potem co 20 tys,rozrząd wykonałem przy przebiegu 70 tys bo minęło 5 lat cena w serwisie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Kangoo II 1.5 dCi 65KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003r 192.000km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
21.12.2012 Anonim
(9.3)
Opinia: "Jeździłam kilkoma renówkami i z całą odpowiedzialnością mogę polecić silniki tej marki . Zwłaszcza sinik 1.5 DCi 68 KM . bardzo niskie spalanie ,zero awarii ,dobra dynamika."
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Thalia 1.5 dCi 68 KM
  • Rocznik / Przebieg: 68 tyś 2007 r
Polecam