Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 82KM K9K EURO3

24931
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 82KM K9K EURO3

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi  o mocy  82KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan i spełniał normy spalin EURO3. Była to kolejna odmiana z rodziny silników K9K, w której zastosowano seryjnie intercooler przez co zdecydowanie poprawiono dynamikę w porównaniu z wersją 65KM. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.



Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi . Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika. Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km . Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo, turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra cząstek stałych.



Na plus trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania oraz elastyczność silnika oraz dynamikę która była na dobrym poziomie. Biorąc pod uwagę że silnik zasilał auta segmentu B takie jak Clio sprawdzał się całkiem nieźle a jego poziom spalani oscylował średnio w granicach 4 L  to świetny wynik. Gdyby nie duża i kosztowna awaryjność śmiało można powiedzieć że był to dobry silnik który charakteryzował się bardzo dobrą kulturą pracy jak na ówczesne diesle. Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
  • obracające się panewki
  • awaria pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 702/722
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi
Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens
Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia
-Pompa Delphi ma kształt okrągły
-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.6)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

14%
64%
14%
0%
0%
7%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

06.01.2019 Clio II FL
(8.3)
Opinia: Użytkowany w służbowym Clio naprawdę dawał radę. Dynamiki na zadowalającym poziomie, spalanie przy 1 osobie na pokładzie bardzo niskie. Przez 1,5 roku użytkowania nie sprawił żadnych problemów i wspominam go dużo lepiej niż późniejsze Clio III również 1.5 dCi gdzie pojawiały ciągłe ubytki oleju.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 82km k9k722
  • Rocznik / Przebieg: 2003/300tys.km
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
03.10.2017 Robert
(7.0)
Opinia: Silnik posiadam w Scenicu z 2004 roku przejechałm nim ponad 120 tys obcny przebieg to 265tys i powiem że jestem bardzo Heepy.Co do awarii to tak przy 190 tys padły mi dwa wtryski ale koszty nie takie wielkie bo kupiłem używki po 300 zł i
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Scenic 1.5 dci 82KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r 265.000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
07.09.2017 Piotr
(9.0)
Opinia: "Renault Scenic II 1.5 dCI 82km. Autko zakupiłem 7 lat temu z przbiegiem 170tys. km, spalanie podczas jazdy trasą do 120km/h nie przekracza 5 litrów, jeżdżąc 50/50 spalanie wzrasta do około 6 litrów. Przejechałem nim 100tys. i jak dotąd pojazd nigdy mnie nie zawiódł, wymieniłem
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Scenic II 1.5 dCI 82km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/270000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
21.07.2017 shiza
(9.3)
Opinia: "Witam clio 1.5 dci 82km auto sprzedałem z przebiegiem 302tys km kupilem z francji z przebiegiem 160 tys od czasu zakupu do sprzedazy wymieniłem sprzegło cena okolo 600zł z robocizna.nie bede wspominal o czesciach takich klocki sworznie wachacza itp bo to normalne przy wiekszosci samochodow.Za
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 82
  • Rocznik / Przebieg: 2002r 320 tys
Polecam
14.02.2016 Marcin
(9.7)
Opinia: "Trwały, ekonomoczny, wystarczajaco dynamiczny - najlepszy silnik na rynku""
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 82
  • Rocznik / Przebieg: 2003 /140 tyś.
  • Spalanie: 3.9 l/100km
Polecam