Silnik Renault 1.5 Energy dCi o mocy 95KM występuje w samochodach Renault Megane, Scenic oraz Fluence. Wszedł do produkcji w 2014 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka niewysilona, współpracująca z pięciobiegową skrzynią, o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i niskim poziomie spalania. Awaryjność jednostki jest na niskim poziomie, większość przypadłości zostało wyeliminowanych, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.
Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich. Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Energy – najważniejsze cechy tej odmiany:
– System Stop & Start
– System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM
Średnia (głosów: 8) | (7.1) |
Trwałość | 7.4/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 7.7/10 |