Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 99KM DV6FD

67306
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 99KM DV6FD

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.6 Blue HDi o mocy 99KM należy do rodziny silników DV6F wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Silnik o mocy 99KM charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5L na 100KM dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.



BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC.



Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11 stopni może zamarznąć co jest bardzo problematyczne. Największym plusem jest niski poziom spalania, dobra kultura oraz niezła dynamika . Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • bardzo niskie spalanie
  • bardzo niska emisja spalin

Wady

  • kosztowny serwis
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6FD
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

AdBlue
Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.9)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

10%
8%
6%
22%
44%
10%
Suma głosów: 50

Opinie użytkowników

30.11.2021 Peugeot Partner
(8.7)
Opinia: Dotyczy Peugeot Partner/Citroen Berlingo. Silnik po 150 tys. km pracuje kulturalnie i cichutko, jest dość elastyczny, oszczędny, a turbodziura nieznaczna. Adblue to nie problem, ale problemem jest ZBIORNIK ADBLUE, w którym adblue się krystalizuje i wyskakuje check engine oraz kontrolka stanu adblue (pomimo wlania adblue
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Elastyczny Cichy Dość oszczędny
Wady: Zbiornik Adblue, ale to nie wada silnika a konstrukcji innych podzespołów
  • Silnik: 99 KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 157000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
21.05.2020 Berlingo II
(7.0)
Opinia: Ja i moja Zona jestesmy zakochani w tym silniku. Pracuje rewelacyjnie a przy jezdzie zgodnej z polskimi przepisami - czyli do 90 kmh spalanie jest bardzo male. A swiadomosc, ze realizuje wysrubowane normy euro 6 rekompensuje swiadomosc, ze kosztowalo to pare Euro wiecej. Polecam kazdemu.
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Jest bardzo spokojny i oszczedny. Spalin za samochodem nie widac nigdy, nawet w czasie ostrego przyspieszania.
Wady: Nie jest tak dynamiczny jak 1,4 HDI, ktory mielismy w nyszym starym C3
  • Silnik: 100 KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 60000
Polecam
06.04.2019 Citroen C-Elysee
(0.0)
Opinia: W moim citroenie jak narazie bez większych niespodzianek. Przegląd okresowy w ASO co 25tys., koszt ok. 1000zł, adBlue uzupełniane co 20tys. na stacji benzynowej (wlew jest co prawda ciężko dostępny, bo pod kołem zapasowym, ale da się uda trafić pistolet, to można nalać bezpośrednio z
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.6 BlueHDI 100KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015/110000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
26.10.2018 Marek
(10.0)
Opinia: Jak na razie samochód spełnia w 100% moje oczekiwania.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Berlingo XTR / 100KM
  • Rocznik / Przebieg: 2018/2500
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
07.04.2018 Andrzej
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik,oszczędny a przy tym dynamiczny,co do serwisu jest w miarę przystępny co do płynu Adeblue może nie jest problematyczny jednak musi człowiek o tym pamiętać a to staje się uciążliwe.To jedyna wada tego silnika,ja jestem bardzo zadowolony z bezawaryjności oraz niskich kosztów codziennego
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Citroen Berlingo 1.6 BlueHDI 99KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015.r 96t.ys
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam