Silnik PSA 2.0 HDi 16V 150KM DW10 CTED4

56002
Silnik PSA 2.0 HDi 16V 150KM DW10 CTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 150KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku. Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję silnika 140KM o zwiększonych mocach 150KM oraz 163KM. Silnik został poddany dużym zmianom i zastosowano w nim nowe rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki. Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 bar oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii chłodzoną płynem. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.


Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy. Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.


Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

0%
13%
58%
13%
12%
4%
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

16.02.2023 Peugeot 5008 I
(9.3)
Opinia: Posiadam silnik 2.0HDI w Peugeocie 5008 I z 2011 roku. Jestem tym silnikiem zachwycony. Sam zrobiłem tym autem 46.000 km, ogólny, potwierdzony przebieg mojego Peugeota to 280.000 km. Jak na razie to jedynym problemem były dwa wycieki oleju z silnika (o-ring pompy common rail i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość i bezawaryjność, kultura pracy i wyciszenie, osiągi, spalanie, bardzo dobra dostępność części zamiennych, bezproblemowy FAP/DPF
Wady: Wycieki oleju przy większym przebiegu; pompa common rail i tylny uszczelniacz wału.
  • Silnik: 150 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
09.07.2022 5008
(9.7)
Opinia: 5008 2.0hdi 150km Dzis przebieg 517tys km bez wymiany turbo, dwumasy. Miesiac temu piwerwszy raz wyskakiwaly non sop bledy o zapchanym fapie. Fap wyczyszczony w Szczecinie. Zobaczymy ile to da. Uszczelnienie 1 wtryskiwacza - do dzis auto jezdzi bez problemow!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Najlepszy silnik do tej pory z moich 7 samochodow
Wady: brak!
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 517000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.06.2022 Peugeot 3008
(10.0)
Opinia: Moja przygoda z silnikami 2.0 HDi zaczęła się od Volvo V50. Tam jednak to była porażka - cieknąca wiecznie pompa, wtryski, przelewy, filtr paliwa puszczający powietrze... A tutaj nic. Dodam, że mam układ wtryskowy DELPHI. Przejechałem nim już ponad 30000 km i jestem bardzo zadowolony.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie jak na auto które waży prawie 1,5 tony, cichy, jak na razie dobry układ wtryskowy Delphi.
Wady: Oby nie trzeba było wymieniać sprzęgła ani czegoś z pompą paliwa, bo koszty to ok. 1/3 ceny auta używanego...
  • Silnik: 150 KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
26.04.2020 C4 GP I
(10.0)
Opinia: Jeżdżę bardzo delikatnie, po autostradach/drogach szybkiego ruchu. Mam spalanie na poziomie 5.5l/100km (prędkość średnia 90km/h).Przy jeżdzeniu dynamicznym do 110km/h i po mieście oraz na krótkich dystanasach spalanie nie przekraczało 7l/100km. Trzeba mieć na uwadze, że C4GPI to duże i ciężkie auto (1,5t masy własnej) W każdej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 220600
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
08.12.2017 Mirek
(9.3)
Opinia: Auto godne polecenia .Mam je od nowego .Żadnych awarii.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Peugeot 3008 2.0HDI/150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/67000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam