Silnik PSA 1.6 HDi o mocy 75KM występuje w pojazdach Citroen Berlingo oraz Peugeot Partner. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Silnik 1.6 HDI 75KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego.
Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę, które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki. Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika, koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy
W opinii kierowców silnik o mocy 75KM jest udany, niewątpliwie jego największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (8.3) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 8.7/10 |