Silnik PSA 1.4 e-HDi o mocy 68KM został wprowadzony w końcówce 2010 roku. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15% oraz zminimalizować emisje CO2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:
– Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
– e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
– elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
–skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Jednostki 1.4 e-HDi znajdziemy między innymi w Peugeocie 207 oraz 208. Wersja e-HDi była sprzedawana równolegle z wersją klasyczną HDI, tak że przed zakupem watro sprawdzić z którą odmianą mamy do czynienia. W jednostce wprowadzono nowy układu wtryskowego firmy Delpi oraz filtra cząstek stałych III-generacji.
To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spali Euro 5. Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie w porównaniu do wcześniejszych wersji. Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie, wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji, do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą. Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz FAP który w jeździe miejskiej lubi się zapcha. Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 68KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |