Silnik 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 74443

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 e-HDI 114 KM został wprowadzony w 2011 r. W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy pizoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 127

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 104
Średnia (głosów 6):
(9.78)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C4 Grand Picasso 24.12.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Super silnik, w c4 grand picasso trochę brakuje koni, jednak jeśli nie mamy skłonności wyścigowych to jest super. Trasa poniżej 5.5l w dużym rodzinnym aucie. Rewelacja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Spalanie Kultura pracy Bezawaryjność

Wady:Brak

Odmiana silnika: C4 Grand Picasso Rocznik: 2013Przebieg: 160000 Śr. spalanie: 5.8
citroen ds4 15.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Wszystko się pokrywa. Rewelacyjne spalanie. W trasie około 4l, auto dość małe i bardzo dynamiczne. Silnik elastyczny. Na temat trwalosci sie nie wypowiem, za krótko mam auto. Polecam!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 114Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 4.8
Peugeot 208 e-Hdi S&S manual 6 31.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Peugeot 208 e-HDi z roku 2013. Kupiony nowy w Peugeot Polska. po 6 latach przebieg 140 tysięcy. Żadnej awarii, czy choć by symptomów jakiejś nadchodzącej usterki. Olej zmieniany co 10-15 tysięcy. Filtry i przeglądy zgodnie z książką serwisową. Po tym przebiegu w zbiorniku pozostało jeszcze 40% dodatku FAP. Średnie spalanie na dystansie ostatnich 10 tysięcy km wyniosło 4,6L/100km. Silnik w tym małym samochodzie, to rewaluacyjne osiągi i niskie spalanie. Silnik pięknie startuje z funkcji STOP dzięki "odwracalnemu" alternatorowi. Bez szarpnięć, miękko i cicho. Na pewno lepiej niż z rozrusznika.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115 KMRocznik / Przebieg: 2013/140000 Śr. spalanie: 4.6
Michał 26.07.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Silnik według mnie jeśli chodzi o Diesle bo benzyny według mnie za dużo palą (według mnie o około 1/3 więcej przy takiej samej dynamice jazdy)- rewelacja pod względem kultury pracy, małego spalania, nie brania oleju, bezawaryjności, w miarę dobrej dynamiki i wystarczającej elastyczności. W dużym i dość ciężkim Peugeot 508 112/115koni to czasem trochę mało przy wyprzedzaniu z 4-5 osobami na pokładzie, ale można naprawdę ekonomicznie przejechać na jednym baku z gór nad morze i z powrotem - bak 72 litry spalanie w trasie około 5-5,5l/100km przy cięższej nodze, w mieście z klimą w korkach Wrocławskich ok 6-6,5l/100km. Czasem może zaskoczyć komunikatem usterka silnika (service) ale zazwyczaj wynika to albo z częstego jeżdżenia na głębokiej rezerwie albo kiepskim paliwie albo jest związane z koniecznością wypalenia sadzy w filtrze cząstek stałych (u mnie w razie potrzeby odpala się przy przekroczeniu 3tys. obr/min silnika) i trzeba jechać kilka/naście kilometrów bez zwalniania poniżej 60km/h albo raczej 2000obr/min. Może to też wynikać z przebiegu 230000km albo z jazdy głównie po mieście (na szczęście jest obwodnica A8 i autostrada A4 to można przegonić autko). Jeszcze też nie dolewałem płynu do DPF ani nie zmieniałem paska rozrządu bo mechanicy twierdzili że przy 240tys.km czyli jak w wersji wcześniejszej silnika 1.6 HDI a nie tak jak tu jest napisane 180tys.km chyba że to błąd - i zaraz mi strzeli :) wtedy smutno będzie się żegnać z 508ką bo zachowuje się wdzięcznie. Oczywiście wymiana oleju po 20tys.km to max - lepiej po 15tys.km albo ideał po 10tys.km, ale jak się robi 30tys.km rocznie to trudno tak często znajdować czas na mechanika, są ciekawsze miejsca do zwiedzenia...

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 508 1.6 eHDI 112/115KMRocznik / Przebieg: 2012/230000 Śr. spalanie: 6
Dawid 25.11.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Witam posiadam Peugota 3008 z tym motorem i naprawdę polecam . Rok 2011 prebieg orginalny 284 380 tyś

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: peugeot 3008 1.6 115kmRocznik / Przebieg: 2011 284tyś Śr. spalanie: 6.4
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.