Silnik PSA 2.2 HDi 16V o mocy 204KM jest kolejną odmianą która weszła do produkcji w 2010 roku. Zmiany jakie wprowadzono w silniku to nowszy układ wtryskowy o ciśnieniu 2000 bar z ośmio-otworowymi wtryskiwaczami oraz turbosprężarkę chłodzona cieczą. W tej odmianie zrezygnowano z dwóch turbosprężarek które były problematyczne. W silniku poprawiono wiele kwestii związanych z awaryjnością z poprzednich lat przez co jednostka oraz jej osprzęt stał się bardzo trwały.
Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.
Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w tej mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
W 2010 roku kolejna modyfikacja
-podniesiona moc do 204KM
-zmodyfikowany układ wtryskowy
-wrócono do jednej turbiny która jest chłodzona cieczą
Średnia (głosów: 6) | (8.5) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 9.6/10 |