Volkswagen

Silnik VW 1.9 TDI 8V PD 105KM EA188

125091
Silnik VW 1.9 TDI 8V PD 105KM EA188

Silniki VAG 1.9 TDI VEP / 1.9 TDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V PD o mocy 105KM  występuje w samochodach  Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Jednostka występowała od 2003 roku do 2008 roku. Wprowadzono w niej system wtryskowy oparty na pompowtryskiwaczach. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.


Turbosprężarka o zmiennej geometrii wpływa na podniesienie dynamiki jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze niż tradycyjna. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Jedną z wad tej odmiany jest jej głośna praca. Silnik 1.9 TDI 105KM wycofano z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 1.6 TDI.


Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • dostępność części
  • tani bezproblemowy serwis

Wady

  • niska kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BJE, BJB, BXE, BKC, BLS, BSV, BSW
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 50.000 lub 2 lata ,zalecane co 15.000 km lub 2 lata

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek
Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (8.1)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 19 4

Najbardziej awaryjna część

11%
14%
9%
49%
9%
8%
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

13.11.2024 Golf 5 1.9 tdi
(8.0)
Opinia: Golf 1.9 tdi 105 km z dpf i dwunasą z 2008 roku , nie znam kodu silnika. Kupiłem w 2012 z przebiegiem ok 100 tys Dziś 340 tyś , olej wymieniam między 10 a 15 tys kilometrów.. bez awaryjny. Nawet dwumasa oraz
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bezawaryjny Oszczedny Tani w utrzymaniu ( części tanie i dostępne) Przyjazny w jeździe Dobra widoczność
Wady: Koroduje Głośny Mało dynamiczny.. ale to kwestia oczekiwań ;) Brak 6 biegu.. nie jest demonem prędkości
  • Silnik: 1.9 tdi 105km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 340
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.07.2024 SEAT LEON 2
(10.0)
Opinia: Witam. Posiadałem samochód SEAT LEON 2 z silnikiem 1.9 TDI BXE z 2010 roku bez DPF. Kupiłem roczne auto od dealera z przebiegiem 29 tys. km. Autem zrobiłem ponad 240 tys. km. Specjalnie szukałem modelu z końca produkcji z tym silnikiem ponieważ powinny być wolne
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - trwałość - małe spalanie - tanie części
Wady: brak w moim przypadku
  • Silnik: 1.9 TDI BXE
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
11.08.2023 Golf Plus
(9.0)
Opinia: 1.9 tdi 105km BLS z DPF. Na stronie nie napisano ze kod silnika BLS miał DPF. Uzytkuje Golfa Plusa z 2006r.. przebieg od 210tys do obecnych 310tys. Po zrobieniu 100 tys kilometrow w 7lat mozna stwierdzic, ze silnik ma wytrzymaly blok i uklad korbowo tlokowy.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Male spalanie Tanie czesci
Wady: Wycieki oleju Kolo dwumasowe
  • Silnik: 1.9tdi 105km BLS Golf Plus
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
09.07.2021 Caddy MK3
(8.0)
Opinia: Sprowadziłem auto prywatnie z Niemiec przy przebiegu 144 tys. Dwumasa mocno już dzwoniła więc liczyłem się z remontem, poza tym auto było w świetnym stanie. Na miejscu zrobiłem jeszcze ze dwa tysiące, EGR zaczął mieć przedmuchy, padły świece żarowe i czujnik położenia wałka rozrządu. Zaprowadziłem
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobra dynamika jazdy z ładunkiem (do pół tony) i przyczepą.
Wady: Auto niezbyt szybkie, powyżej 130 km/h mocno wzrasta spalanie. Pewnie pomógłby na to 6 bieg.
  • Silnik: 1.9 TDI 8V PD 105KM BLS
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.11.2020 Skoda Octavia 2
(4.7)
Opinia: Miałem Octavie 2 z tym silnikiem BXE i przebiegiem ponad 200.000km. Niestety przy tym przebiegu wycieki oleju są chyba z każdej strony. Spalanie małe, bo poniżej 5 litrów, ale cóż z tego skoro regeneracja Turbo i wymiana EGRu, pochłonęła zaoszczędzone pieniądze. Do tego ciągle wyskakujący
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie. Idealne auto dla eskimosa, bo ogrzewania działa bardzo wolno.
Wady: Po 200.000km można spodziewać się różnego rodzaju wycieków oraz wszelkiej maści awarii osprzętu.
  • Silnik: 100KM/BXE
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 200.000
Odradzam