Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V PD z rodziny EA188 o mocy 115KM występuje w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Jednostka występowała od 2001 do 2008 roku. Wprowadzono w niej system wtryskowy oparty na pompowtryskiwaczach. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowana od wersji z pompą i posiada nowszej generacji osprzęt.
Turbosprężarka o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Jedną z wad tej odmiany jest głośna praca. Silnik 1.9 TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 1.6 TDI.
Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Średnia (głosów: 12) | (9.3) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 9.1/10 |