Volkswagen

Silnik VW 1.9 TDI 8V PD 115KM EA188

80812
Silnik VW 1.9 TDI 8V PD 115KM EA188

Silniki VAG 1.9 TDI VEP / 1.9 TDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V PD z rodziny EA188 o mocy 115KM   występuje w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Jednostka występowała od 2001 do 2008 roku. Wprowadzono w niej system wtryskowy oparty na  pompowtryskiwaczach. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowana od wersji z pompą i posiada nowszej generacji osprzęt.


Turbosprężarka
o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca. Silnik 1.9 TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 1.6 TDI.


Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • dostępność części
  • tani bezproblemowy serwis

Wady

  • niska kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AJM, AUY, ATJ, BVK, BKE, BPZ
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 50.000 lub 2 lata /zalecane co 15.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (9.3)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 0

Najbardziej awaryjna część

23%
38%
8%
10%
11%
10%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

13.02.2021 a4/b7
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik polecam tak jak kolega pisze robiłem wałek rozrządu turbine ale to zwykłe zużycie przy -20 pali od strzała dynamika zadowalająca ale przydałoby się jeszcze z 15 koni pozatym auto tanie w eksploatacji masa części
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: silnik,części, spalanie, niezawodność,koszty utrzymania
Wady: głośny
  • Silnik: brb 116km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 343000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
21.02.2020 a4 b5 ajm
(0.0)
Opinia: Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie typowo dla tego silnika na pewno trzeba skupić się na dwumasie, oraz sprawdzeniu PD pod kompem, turbo z droższych rzeczy. Dobre
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: dynamika, niskie spalanie
Wady: klekot
  • Silnik: 115 AJM
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 280+ na liczniku :)
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
31.12.2019 audi a4 b7
(9.3)
Opinia: Ja posiadam silnik w audi a4 b7 i z czystym sumieniem mogę polecić ostatnio zmieniłem wałek rozrządu i szklanki bo już głośno chodził ale auto ma 340000 przebiegu pali od strzała wystarczająca moc do tego auta jak koledzy piszą tylko części eksploatacyjne w moich
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: silnik i spalanie niezawodność
Wady: troche głośny fakt coś za coś audi dobrze wyciszone w środku
  • Silnik: 1.9 tdi brb
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 340000
Polecam
12.05.2019 VW BORA
(9.3)
Opinia: WITAM POSIADAM VW BORA 1,9TDI FAKT FAKTEM ŻE RANO SŁYCHAĆ TE STUKI I KLEKOTY Z POD MASKI ALE JEŻELI TAK JEST I MUSI BYĆ TO OK.NAWET FAJNIE BRZMI.PRZEJECHANE 329,087 KM SĄ MAŁE USTERKI ALE DO ZNIESIENIA ALE MOTOR DZIAŁA BEZ ZARZUTU JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 115-
  • Rocznik / Przebieg: 2000-329.087
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
04.01.2019 Seat Alhambra MK2
(10.0)
Opinia: Silnik igła, 300 tyś, wymiana turbosprężarki po 263tyś. Po wymianie turbo zużycia oleju brak od wymiany do wymiany. Olej pilnowany!!! według normy Volkswagen 506.00 5w/30 Tarcza sprzęgło w oryginale. Pompo-wtryski oryginał. Czas podawania oleju po odpaleniu do turbo 4 sekundy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 115KM 1,9 TDI AUY
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam