Fiat

Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 16V 120KM DPF

23682
Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 16V 120KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.6 Multijet II  120 KM to II GENERACJA  MJT, która pojawiła się w 2012 roku. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro 5. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zmodernizowano filtr DPF oraz zastosowano nowy układ wtryskowy III Generacji. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.


W jednostce występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF.Rozwiązanie jakie zastosował Fiat – montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.


Trzeba jednak pamiętać że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania. Co do awaryjności można śmiało stwierdzić że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania. Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem przeważnie dotyczy zaworu EGR oraz oraz filtra cząstek stałych !!!Kierowców użytkujących auta z tym silnik chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • Seryjny DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 140.000 lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 32.000 lub 2 lata/zalecana wymiana co 20.000 km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

18.11.2021 BRAVO II
(10.0)
Opinia: miałem ten silnik w BRAVO II, był ekstra, bez problemów do 170tys, kiedy sprzedałem. kupiłem TIPO z tym samym silnikiem i też bardzo chwalę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy, niskie spalanie
Wady: w BRAVO2 trochę głośny, w TIPO już lepiej
  • Silnik: 88KW
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 174000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
12.10.2020 Fiat Tipo Kombi
(10.0)
Opinia: Od nowości , obecnie 53 tyś przebieg . Nie chciałbym przechwalać ale ... po pierwszych 50-ciu tysiącach jest super w porównaniu do innych Diesli, które miałem. Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie ok 4 litry na trasie przy prędkościach 120 -160 km/h Żadnego problemu z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, cicha praca,
Wady: umiejscowienie filtra oleju sprawia "umiarkowany" problem przy wymianie wkładu.
  • Silnik: 1,6 D, 88 KW, 120 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 53000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
21.05.2018 Rafał
(10.0)
Opinia: Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim biegu i podczas przyspieszania bez nagłej redukcji.Auto mam od nowości przebieg na dzień dzisiejszy to 47 tys oczywiście niem ma mowy o jakiś usterkach. Polecam dobra dynamika,elastyczność
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fiat Tipo 120KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016r. 47.tys
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
25.11.2013 igor
(9.3)
Opinia: "Silnik 120 konny idealnie skomponowany do alfy mito,wystarczająca moc oraz przyśpieszenie,spalanie miasto około 7.5 L. Niestety współpracuje z filtrem cząstek stałych."
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mito 1.6 MultiJet 120KM
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam