Silnik 1.6 16V MultiJet II 120KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12760

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 Multijet II  120 KM to II GENERACJA  MJT pojawiła się w 2012 roku. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro 5.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zmodernizowano filtr DPF oraz zastosowano nowy układ wtryskowy III Generacji.Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W jednostce występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF.Rozwiązanie jakie zastosował Fiat - montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.Trzeba jednak pamiętać że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania.Co do awaryjności można śmiało stwierdzić że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania.Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem przeważnie dotyczy zaworu EGR oraz oraz filtra cząstek stałych !!!Kierowców użytkujących auta z tym silnik chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra dynamika
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra elastyczność

Wady:
awarie zaworu EGR
Seryjny DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(9.78)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Fiat Tipo Kombi 12.10.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Od nowości , obecnie 53 tyś przebieg . Nie chciałbym przechwalać ale ... po pierwszych 50-ciu tysiącach jest super w porównaniu do innych Diesli, które miałem. Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie ok 4 litry na trasie przy prędkościach 120 -160 km/h Żadnego problemu z DPF zmieniam olej co 15 tyś choć zalecają co 20 tyś (Motul 8100 X-clean EFE ) Poziom jakości: FIAT 9.55535-S1 / S3

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, cicha praca,

Wady:umiejscowienie filtra oleju sprawia "umiarkowany" problem przy wymianie wkładu.

Odmiana silnika: 1,6 D, 88 KW, 120 KMRocznik: 2017Przebieg: 53000 Śr. spalanie: 5.5
Rafał 21.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim biegu i podczas przyspieszania bez nagłej redukcji.Auto mam od nowości przebieg na dzień dzisiejszy to 47 tys oczywiście niem ma mowy o jakiś usterkach. Polecam dobra dynamika,elastyczność cicha praca i niskie spalanie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Fiat Tipo 120KMRocznik / Przebieg: 2016r. 47.tys Śr. spalanie: 6.2
igor 25.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Silnik 120 konny idealnie skomponowany do alfy mito,wystarczająca moc oraz przyśpieszenie,spalanie miasto około 7.5 L. Niestety współpracuje z filtrem cząstek stałych."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mito 1.6 MultiJet 120KMRocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 7.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.