Fiat

Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 16V 90KM DPF

11855
Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 16V 90KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 Multijet II o mocy 90 KM to II GENERACJA tej jednostki, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz system Start&Stop. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.


Nowe silniki MultiJet II zapewniają opytmalizację procesu spalania po przez  zastosowania wtrysku Injection Rate Shaping (dwa wtryski następujące po sobie) które redukują poziom hałasu oraz zużycia paliwa. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.


Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • seryjny DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 35.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

14%
29%
14%
14%
14%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

08.10.2016 Mario
(3.7)
Opinia: "witam,kupiłem DOBLO z przebiegiem 142000 serwisowany z łańcuchem rozrządu i po przejechaniu 300 km łańcuch się urwał.Na dzień dobry czeka mnie wymiana silnika czyli ok.4000 pln.Jednym słowem bzdura jeśli chodzi o bezobsługowość rozrządu,dowiedziałem się że warto ,a nawet trzeba łańcuch(w motorze jest masywniejszy) wymienić po
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: doblo /90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/142 tys.
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
21.02.2015 piotr
(10.0)
Opinia: "Silnik rewelacja. To już moje trzecie auto z tym silnikiem także mam to sprawdzone. Silnik przechodzi cały czas modyfikacje, wcześniejsze były bardzo mułowate między 1500 a 2000 obrotów. Teraz moja 500L zbiera się od najniżysz obrotów. Jest cichy, mało pali i tani w utrzymaniu. Wkurza
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: : fiat 500L trekking
  • Rocznik / Przebieg: ?
Polecam