Fiat

Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 16V 95KM-105KM DPF

14825
Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 16V 95KM-105KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.6 Multijet II  95/105 KM to II GENERACJA  MJT, która pojawiła się w 2012 rokuSilniki MultiJet spełniające normy spalin Euro 5 są seryjnie wyposażone filtr DPF oraz system Start&Stop. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zmodernizowano filtr DPF oraz zastosowano III generacji układ wtryskowy.


Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. W jednostce występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF.Rozwiązanie jakie zastosował Fiat – montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy.


Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia. Trzeba jednak pamiętać że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania. Kolejnym nowatorskie rozwiązaniem wpływającym na oczyszczanie spalin jest zastosowanie katalizatora w pętli zamkniętej (Close Coupled Diesel Particulate Filter) oraz zintegrowanego systemu EGR (Exhaust Gas Recirculation) .


Rozwiązania wpływają na niższą emisję spalin oraz zużycie paliwa.  Co do awaryjności można śmiało stwierdzić że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania. Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem przeważnie dotyczy zaworu EGR oraz oraz filtra cząstek stałych !!!Kierowców użytkujących auta z tym silnik chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • Seryjny DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 140.000 Km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 35.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
83%
17%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

15.10.2017 Sławek
(7.7)
Opinia: T mój drugi Fiat Doblo tym razem z silnikiem 105KM MultiJet na pochwałę trzeba zapisać cichszą pracę silnika niższy poziom spalania.Minus to głośniejszy na wolnych obrotach słychać klekotanie,i dalej jest odczuwalna turbodziura tak że panowie przed przyspieszeniem uwaga !!!Niestety poważna usterka przy 190.000 tys padło
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Fiat Doblo 1.6 Multijet 105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012/210tys
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
28.02.2015 Jarek
(9.0)
Opinia: "Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Combo 1.6 CDTI 105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 96tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam