Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 135KM znajdziemy w takich samochodach jak Fiat Sedici, Suzuki SX4 oraz Fiat Doblo. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 320 Nm przy 1500 obr./min.
Kolejnym nowatorskie rozwiązaniem wpływającym na oczyszczanie spalin jest zastosowanie katalizatora w pętli zamkniętej (Close Coupled Diesel Particulate Filter) co pozwala obniżyć emisje spalin. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, niskopopiołowy Selenia WR Pure Energy (5W-30)/ możliwość wskazania wymiany przez komputer pokładowy !!!
Średnia (głosów: 3) | (9.3) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 10.0/10 |