Silnik 1.9 16V MultiJet 150/170KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 29335

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)03.08.2021

Trwały, niezawodny silnik Diesla. Kulturalne brzmienie (patrząc na konkurencyjne TDI), spalanie mimo dużego i ciężkiego samochodu

Polecam

7.70

Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)30.07.2021

Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent

Odradzam

9.37

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)29.07.2021

Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.

Polecam

6.11

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)28.07.2021

Polecam bardzo.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

1.9 JTD-MultiJet  150KM konstrukcja 16-zaworowa z 6-biegową skrzynią biegów zadebiutowała  w 2004 roku w Alfie Romeo 156. Jednostka w odróżnieniu od wersji JTD różniła się zastosowaniem wtrysku Common Rail II generacji oraz osprzętem. Wprowadzono wydajniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1450 bar dzielony na 5 sekwencji oraz wydajniejszą pompę wysokiego ciśnienia. Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett. Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę.Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć problemy urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych oraz problemy z EGR-em.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalania i brak uciążliwych i kosztownych napraw.

Zalety:
trwała jednostka
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie EGR-u
awarie zaworu VGT

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 1.9 MultiJet 150KM została zastąpiona w roku 2008 jednostką 2.0 MultiJet 165KM w Lancii Delta .

Silnik 1.9 JTDM-MultiJet 16V 150KM znajdziemy pod maską aut takich firm jak Opel 1.9 CDTI Cadillac 1.9 TID Saab 1.9 TID pod inną nazwą .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 56

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 7):
(7.57)
Trwałość
 7.86/10
Utrzymanie
 6.86/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

saab 9-5 tid 150/180 16.07.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: sprzęgło padło przy ok295tyś silnik dostawał mocno bo wzmocnoiny troszkę 295 tys wymiana rozrząd dwumasa i sprzęgło teraz 305tyś ciekawe ile da radę i ja z nim auto to saab 9-5 tid 150 km 2006r ale przyspieszenie powyż,ej 120-do 180 -200 bezcenne miny tych z bmw

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:1 wymiana sprzęgła przy 295 tyś moment obrotowy na nowych częściach bezcenny jak nowy silnik mam takie wrażenie

Wady:sporo wycieków ale to standard w tym silniku

Odmiana silnika: Rocznik: 2006Przebieg: 305 Śr. spalanie: 7
Kamil 13.11.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Wzorowe auto i mega niezawodny silnik. Alfe posiadam już 10 lat i nie zamierzam się z nią rozstać, z tego względu że nigdy mnie nie zawiodła.Jedyny minus klapy wirowe w kolektorze, nie czekałem na awarie, przy przebiegu 125 tys.km oddałem kolektor do regeneracji i zostały wstawione klapy łożyskowane. Jak do tej pory wszystko jest ok. Polecam auto z tym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Alfa Romeo 159 150KMRocznik / Przebieg: 2006 140000 Śr. spalanie: 6.5
Fiat Bravo 22.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem mile zaskoczony zrobiłem już samochodem prawie 130000 i od wymiany do wymiany oleju nie ubywa ani kropli. Silnik mega dynamiczny i oszczędny mam bardzo ciężką nogę. Spalanie Trasa 5.0 -7.0 Miasto 8.0 - 10.0

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Bravo II 1.9 JTDM SPORT 150 KMRocznik / Przebieg: 2008 128000 Śr. spalanie: 6
12.05.2013
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: ""alfa 147 1,9 jtdm 8v podniesiona moc do 160km tylko miasto 6l/100km.wycięt y egr zmianą oprogramowania koszt 250 pln." "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Alfa Romeo 147 1.9 JTDRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
11.05.2013
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: ""1,9 150km - w cromie - tip top - przebieg 160 tyś . Średnie spalanie 6,5-6,6 - 50% miasto 50% trasa . Jedyny mankament to brudzący i blokujący sie zawór egr (przy przebiegach od 80 tyś i więcej) i problematyczne kolektory z listwą domykającą - awarie tego ustrojstwa nie powodują zatrzymania samochodu ale "odbierają" siłę przy niskich obrotach . Czysczenie (200-300zł) lub wymiana 500-800zł. Pozatym tip top. Godne polecenia." "

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Fiat Croma 1.9 JTD /150 kMRocznik / Przebieg: przeb 160 tyś Śr. spalanie: 6.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.