Popularne na rynku

Silnik Fiat 2.4 JTD – opinie – wady – usterki

14620
Silnik Fiat 2.4 JTD – opinie – wady – usterki

Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 2.4 JTD to największa jednostka wysokoprężna dla samochodów osobowych produkowana przez koncern Fiat. Pierwsze egzemplarze zostały zaprezentowane w roku 1997 i miały zastosowanie w modelach  Fiat, Alfa Romeo oraz Lancia o mocach od 130 do 150KM. Konstrukcja została oparta na 5-cylindrowym silniku 2.4TD z wcześniejszych lat produkcji . Posiadała 10 zaworową głowicę, wtrysk bezpośredni realizowany przez system Common Rail I-szej generacji z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.


Generowała moc 130KM oraz 136KM.  W 2001 roku jednostka przeszła pierwsze modernizacje , zastosowano nowe wtryskiwacze przez co dostosowano silnik do norm Euro3 i podniesiono moc odpowiednio 140KM i 150KM.Właśnie ta odmiana jest do dziś najbardziej ceniona z małą awaryjność oraz dobre osiągi.  Wraz z upływem lat silnik zmieniał się pod względem technologicznym.
MultiJet



W 2003
roku wprowadzono silnik 20V z  II generacją wtrysku bezpośredniego pod nazwą Multijet. W nowoczesnych silnikach Multijet występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii  oraz filtr cząstek stałych. Generuje moc 180KM,200KM, a nawet 210KM. W opinii użytkowników silnik cieszy się dobrą opinią za znakomitą dynamikę, niezły poziom spalania oraz dobrą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać  drogie części zamienne , większość awaryjność w stosunku do pierwszej generacji  oraz wysokie koszta obsługi silników Multijet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie EGR
  • wysokie koszta obsługi
  • silnik 20V występuje z filtrem DPF
  • problemy z kolektorem ssącym w wersji 200KM
  • czujnik położenia wału w wersji 10V
  • pompa wysokiego ciśnienia wersja 10V

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w wersajch 20V MultiJet po roku 2003
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

I generacja 1997-2002r
2.4 JTD 10V -duża większa żywotność , prostsza konstrukcja, tańszy serwis
II Generacja od 2003r
2.4 JTD 20V MultiJet -bardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja , droższy serwis , większa awaryjność . Dodatkowo zastosowano,filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.6)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

27.07.2017 Zbigniew
(10.0)
Opinia: "Witam. Potwierdzam,że silnik JTD jest rewelacyjny. Posiadam Lncię Librę ,ma ponad 500tyś km. przebiegu i od wymiany do wymiany ,nie bierze grama oleju. Na trasie przy spokojnej jeździe pali 5,3-5,5 litra oleju napędowego a po mieście 8-9. Silnik 2.4 jtd 135 KM. ,,ZERO ,, awarii. "
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 135
  • Rocznik / Przebieg: 2000 /510 tyś
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
04.05.2016 Piotr
(10.0)
Opinia: "Silnik igiełka tylko lać ropę i jeździć miałem go jakieś 4 lata zrobiłem 60tys. km jedyne co mi się zepsuło to zawór EGR za który zapłaciłem jakieś 80zł i to co w nim wymieniłem to rozrząd , olej co 9-10tys Valvoline maxlife 10w-40 półsyntetyk ,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 156 / 150
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
29.02.2016 Alfa Romeo 156
(9.7)
Opinia: "silnik 2.4 JTD super motor 100% nie zawodny, jedyna awaria jaka spotkała mój silnik to zawór EGR koszt wyniusł jakieś 80-100zł. Polecam dużo lepszy niż te niemieckie VW i Audi TDI. "
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 156/150
  • Rocznik / Przebieg: 2002/380000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.07.2015 Paweł
(9.3)
Opinia: "silnik jest super!!! Znakomita dynamika jednostki i niskie spalanie jak na tą pojemność gdybym miał kupić po raz kolejny auto z silnikiem 2.4JTD z chęcią bym kupił bo to bardzo dopracowana jednostka napędowa. "
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Alfa 156 / 140
  • Rocznik / Przebieg: 2001 / 230tys km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.05.2015 Damian
(10.0)
Opinia: "Silnik rewelacja . Przejechałem tym samochodem 100 tyś .km . Była jedna awaria - czujnik położenia wału . Poza tym nic , tylko wymiana oleju i rozrządu . Spalanie 5,5 l ( jazda w koło komina ) , w trasie poniżej 5l ( przy prędkości 100-120km/h)."
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Lancia Lybra 150 PS
  • Rocznik / Przebieg: 2002 /250000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam