Fiat

Silnik Fiat 2.4 MultiJet 20V 200KM-210KM

22807
Silnik Fiat 2.4 MultiJet 20V 200KM-210KM

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.4 20V MultiJet o mocy 200-210KM wprowadzony na rynek w 2005 roku.W odróżnieniu od starszej wersji 2.4 JTD w tej zastosowano głowicę 20V-zaworową oraz II generacją wtrysku bezpośredniego pod nazwą Multijet. W nowoczesnych silnikach Multijet występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii  oraz filtr cząstek stałych.



W opinii użytkowników silnik cieszy się dobrą opinią za znakomitą dynamikę, niezły poziom spalania oraz dobrą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać  drogie części zamienne, większość awaryjność w stosunku do pierwszej generacji  oraz wysokie koszta obsługi silników Multijet. Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.



Trzeba pamiętać że ta wersja jest bardziej zaawansowana technologicznie od wcześniejszej odmiany a co za tym idzie koszty ich naprawy nie należą do tanich. W ogólnej opinii użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz przyzwoity poziom spalanie. Musimy pamiętać że wcześniejsza odmiana 10V była trwalsza a ewentualne usterki tańsze w naprawie, w wersji 20V zastosowano nowsze rozwiązania i droższy osprzęt co w przekłada się na wyższe koszty użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie EGR
  • wysokie koszta obsługi
  • silnik 20V występuje z filtrem DPF
  • problemy z kolektorem ssącym w wersji 200KM

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata

I generacja 1997-2002r
2.4 JTD 10V -duża większa żywotność , prostsza konstrukcja, tańszy serwis
II Generacja od 2003r
2.4 JTD 20V MultiJet -bardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja , droższy serwis , większa awaryjność . Dodatkowo zastosowano,filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.5)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

13%
0%
0%
0%
50%
38%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

23.08.2018 maniak
(8.3)
Opinia: Witam. Co niektórzy tuningowali silnik i dodawali momentu. A czy wiecie, ze skrzynia biegów (manual) stosowana w tej alfie to GM-owska F40? (z silnikami 2.0 i 2,4jtdm). Jak ma się do tego jej trwałość, skoro skrzynia jest przeznaczona do pracy z momentem do 400Nm??
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2010
  • Rocznik / Przebieg: 320tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
01.09.2016 Rafał
(9.0)
Opinia: Silnik rewelacyjny, ale polecam od razu podkręcić moc z 210 na 230-240 KM - jest spora róznica, szczegolnie gdy podkręcimy Niutonki:) żadnych wycieków, czysty silnik. Ważne: nie telepie jak TDI ale wiadomo, że to 5 garowe cudo:) Polecam usunąc klapy kolektora ssącego, bo niestety z
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AR 159 2.4/230KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/175000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
19.06.2016 Dawid
(7.7)
Opinia: "Wczoraj kupiłem 159 ti. Silnik 2,4 210 km. Jest to moja pierwsza styczność z tym silnikiem i powiem szczerze, że spodziewałem się lepszego brzmienia od 5 cylindrów. Szczególnie na wolnych chodzi jak typowy stary diesel, na szczęście po wkręceniu się na obroty czuć te parę
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 210
  • Rocznik / Przebieg: 208
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.08.2015 Kamil
(7.3)
Opinia: "U mnie silnik w wersji 210 KM w AR 159 SW Q4. Usunięte wszystkie fabryczne bolączki, czyli klapy w kolektorze, DPF i zaślepiony EGR. Tuner poza wyprogramowaniem tego z komputera podniósł moc do 235 KM i moment z 400 do 505 Nm. Niektórzy piszą o
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Alfa Romeo 159 / 235KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008 / 161 tys km
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
04.12.2013 jeferson
(10.0)
Opinia: Świetny silnik, kultura pracy dynamika i po usunięciu wad fabrycznych bezawaryjny. Potencjał tuningowy."
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AR 159 2.4 JTDM Q4 210KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007
Polecam