Opel

Silnik Opel 1.3 CDTI 16V ecoFLEX 95KM A13DTE/B13DTE

19627
Silnik Opel 1.3 CDTI 16V ecoFLEX 95KM A13DTE/B13DTE

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.3 CDTI 95 KM II GENERACJI o oznaczeniu A13DTE a później B13DTE pojawił się w 2011 roku i jest seryjnie wyposażony w system Start&Stop. Jednostka przeszła szereg modyfikacji, które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin. Silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.



Silnik posiad sprzęgło dwumasowe które nie jest trwałe i często dochodzi do jego awarii przy przebiegach około 200 tys. Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie. Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.



Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • awarie koła dwumasowego
  • seryjny DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A13DTE / B13DTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys
Odmiany silnika 1.3 CDTI  – logotypy
1.3 CDTI 95KM –A13DTR Euro 5- DPF/ Turbo-zmienna geometria
1.3 CDTI 95KM EcoFLEX –A13DTE Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria
1.3 CDTI 95KM – B13DTE Euro 6- DPF Turbo -zmienna geometria od 2014 r !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.9)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 6.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

16%
21%
26%
11%
16%
11%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

05.06.2021 Opel Corsa D
(9.3)
Opinia: Świetny silnik ( Opel Corsa D 1.3D 95KM od nowości ) przebieg 125tys km zero jakichkolwiek problemów, pilnować tylko wymian olejowych co ok 12 tys km, lać i niczym się nie przejmować, W trasie jak się bardzo oszczędnie jedzie spokojnie można zejść w okolice 4l/100.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo dobra dynamika Niskie spalanie Wysoka kultura pracy
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 1.3 CDTI 95KM -A13DTR
  • Rocznik: 2104
  • Przebieg: 125tys
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
26.04.2019 astra j
(9.3)
Opinia: Silnik ma wysoka kulture pracy jak na diesla. Ekonomiczny pod wzgledem spalania. Malo awaryjny. Rozrzad na lancuchu.100% Polecam. Przejechalem juz 176 tys. km po miescie jak w dlugich trasach po 2-3 tys. km kazda .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.3 CDTI A13DTE
  • Rocznik / Przebieg: 2012
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
26.10.2016 Stanisław
(6.0)
Opinia: "łańcuch trzasnoł przy 118000 przebiegu podczas jazdy przy zmianie biegu . To gdzie tu BEZOBSŁUGOWOŚĆ . Astra ma 4 lata "
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 95
  • Rocznik / Przebieg: 2012/118000
Odradzam
13.06.2016 Michal
(10.0)
Opinia: "Silnik na razie bezawaryjny, mam 90k i jak narazie odpokac tylko leje sie paliwo i jezdzi. W moim nadwoziu niestety dla niektorych moze okazac sie za slaby, ale za to spalanie srednie to 4,9l (pol na pol miasto/trasa), czyli cos za cos pali malutko ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Astra J Sportouring 90
  • Rocznik / Przebieg: 2011/91000
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam
24.08.2015 lukasz
(4.7)
Opinia: Lancuch trzasnal mi przy przebiegu 155000. Na szczescie glowica i zawory zostaly cale. Koszt naprawy w nieautoryzowanym warsztacie 19000zl. To mit ze lancuch jest bezobslugowy!"
  • 3.0/10
  • 8.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: Corsa
  • Rocznik / Przebieg: 155000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam