Silnik 1.3 CDTI 75KM (A13DTC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10570

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)03.08.2021

Trwały, niezawodny silnik Diesla. Kulturalne brzmienie (patrząc na konkurencyjne TDI), spalanie mimo dużego i ciężkiego samochodu

Polecam

7.70

Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)30.07.2021

Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent

Odradzam

9.37

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)29.07.2021

Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.

Polecam

6.11

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)28.07.2021

Polecam bardzo.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

1.3 CDTI II 75 KM II GENERACJA o logotypie (A13DTC) pojawiła się w 2011 roku i spełnia normy spalin EURO5.Na rynku znajdziemy jeszcze odmianę o mocy 75KM spełniająca normy spalin EURO 4 o logotypie (Z13DTJ). Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Silnik wyposażony w  turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1400 barów.Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.Silnik posiada sprzęgło dwumasowe które,niestety nie jest trwałe i często ulega awarii.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch

Zalety:
trwała jednostka
dobra kultura pracy
trwały układ wtryskowy
niski poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie filtra DPF-jazda miejska
niska trwałość koła dwumasowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.3 CDTI  - logotypy

1.3 CDTI 75KM -Z13DTJ Euro 4- DPF/ Turbo-stała geometria

1.3 CDTI 75KM-A13DTC Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria

1.3 CDTI 75KM-B13DTC Euro 6-DPF/Turbo -zmienna geometria od 2014 r !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(4.83)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 4.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Meriva B 17.07.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Mam samochód od 2013 roku. Kupiony w naszym salonie. Jedyna awaria/problem to po 120000km zauważyłem, że cieknie lekko pompa paliwa. Regeneracja załatwiła sprawę. Silnik jest rewelacyjnie oszczędny i trochę ma zadyszkę przy pełnym bagażniku i komplecie pasażerów. Jednak byłem nim nawet w Portugalii, w Alpach Włoskich i dawał radę. Samochód wymaga kultury technicznej (jak każde auto). Nie jest dla debili. Silnik trzeba rozgrzać na małych obrotach, schłodzić po długiej i szybkiej jeździe itp. Zawieszenie, układ hamulcowy, kierowniczy po 130 000km w pełni sprawne. (Klocki wymieniłem z przodu i z tyłu, olej wymieniam 10-15tyś, po 100 000km wymieniłem olej w skrzyni biegów- mimo, że producent nie wymaga... .). Mam tylko uwagi, co do ergonomii oparcia lewej ręki kierowcy na drzwiach. Po prostu jest zbyt wąskie. J jeszcze przydałby się drugi haczyk na zakupy w bagażniku z prawej strony.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Bezawaryjność. Oszczędność paliwa. Fotele - szczególnie przy długich trasach. Funkcjonalność.

Wady:Ergonomia.

Odmiana silnika: 1.3 cdti Z13dtjRocznik: 2013Przebieg: 136000 Śr. spalanie: 5.1l/100km
Norbert 26.03.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Silnik posiadam od nowości w Oplu Corsa EcoFlex z 2011r przebieg 137 tys większość w mieście sporadycznie na trasie.Do dnia dzisiejszego nie odnotowałem jakichkolwiek problemów,silnik pali zawsze nawet na ciężkich mrozach,mankamentem jest głośniejsza praca jak jest zimny.Dobra dynamika jak na pojemność oraz wielkość auta,dobra elastyczność co przekład a się na dobrą pracę silnika w mieście,Spalanie niskie bo około 6 l w mieście a na trasie po niżej 4 l .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex 75KMRocznik / Przebieg: 2011r. 137km Śr. spalanie: 4.7

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów