Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14601

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3CDTI  I Generacji o mocy 70KM produkowany jest od 2004 roku.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 70-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Silnik posiada zwykłe sprzęgło dwumasowe,które jest często awaryjne oraz drogie w naprawie.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!!Do najbardziej uciążliwych i kosztownych awarii trzeba zaliczyć koło dwumasowe które jest niskiej trwałości.Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała konstrukcja
niski poziom spalania

Wady:
niska trwałość sprzęgła
awarie zaworu EGR
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 8):
(7.21)
Trwałość
 7.75/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 6.38/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Corsa C 1.3 cdti 07.07.2020
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator, kolumna kierownicy (EPS?) po ok 180kkm, łańcuch rozrządu wymieniony przy 150kkm, poduchy pod silnikiem po ok 180kkm, EGR padł przy ok 200kkm, fabryczny akumulator padł po 7 latach, rdza zaczęła wychodzić po 8 latach, zawieszenie wymienione przy ok 250kkm, sprzęgło wysiadło przy 280kkm, do tego jakieś inne drobne problemy i koszty eksploatacyjne.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Idealny do miasta, brak DPF, mało pali!

Wady:rdza, koszty utrzymania w b.dobrym stanie, głośny w trasie, nagłośnienie

Odmiana silnika: z13dtRocznik: 2006Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 5.5
Corsa B 1.3 CDTI 70KM 24.01.2020
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Tak jak wszyscy piszą - spalanie jest niskie, naprawdę niskie. Ale gdy coś padnie to zaczynają się schody. W moim przypadku padło sprzęgło - przestało odbijać, a jest hydrauliczne i z dwumasą. Wymiana wszystkiego kosztowała grubo ponad 3 tyś. Tak więc, co zaoszczędziłem na oszczędnym silniku poszło w naprawę sprzęgła.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Niskie koszty bieżącej eksploatacji. Długi okres bezawaryjnej jazdy.

Wady:Znaczne koszty naprawy sprzęgła.

Odmiana silnika: 70KM 1.3CDTIRocznik: 2006Przebieg: 194 tyś Śr. spalanie: 4.6
Jerzy 03.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Opel Tigra CC - z tym silnikiem to szczególnie godne polecenia auto dla osoby która potrzebuje codziennie dojechac do pracy bez awarii i innych przykrych niespodzianek. Do tego jest bardzo ekonomicznie i z opcją złożenia dachu. Silnik pracuje bardzo równo, nie ma wyczuwalnej "turbo-dziury", a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Przejechane w Polsce ponad 50 tys. km, zero awarii i oby tak dalej. Z innych zalet - ta jednostka w tej mocy nie ma koła dwumasowego oraz filtra DPF, czyli brak ewentualnych kosztów drogich napraw w przyszłości. Polecam ten silnik w tej konfiguracji !!!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Opel Tigra B / 70KMRocznik / Przebieg: 2006 / 106 tys. Śr. spalanie: 4.5
Krystian 02.02.2014
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: "kupiłem opla corse c z silnikiem 1.3 CDTi 70KM z autohandlu 7 miesięcy temu . Miał on ok 110.000 km przebiegu. Zrobiłem na nim juz z 3 tys. i nie narzekam. Sprzęgło spalanie silnik wszystko działa dobrze. Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i jak na razie nie wyczułem żadnych usterek. ogólnie polecam!"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel corsa C 1.3 CDTi 70KMRocznik / Przebieg: 113.000 Śr. spalanie: ?
jan 03.01.2014
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: "Najgorszy silnik ktory mialem w corsie c poprostu koszmar"

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: corsa cRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.