Silnik Opel 1.3 CDTI I Generacji o mocy 70KM produkowany był od 2003 do 2008 roku. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 70-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.
Silnik posiada zwykłe sprzęgło dwumasowe, które jest często awaryjne oraz drogie w naprawie. Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie. Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.
Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!!Do najbardziej uciążliwych i kosztownych awarii trzeba zaliczyć koło dwumasowe które jest niskiej trwałości. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeglądy i wymiany oleju co 30tys
ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys
1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!
1.3 CDTI/Multijet 90 KM (Euro4) bez DPF
1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!
Turbosprężarka
1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria
1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria
1.3 MultiJet Fiat – brak koła dwumasowgo !!!
1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe
Średnia (głosów: 10) | (6.8) |
Trwałość | 6.2/10 |
Utrzymanie | 6.9/10 |
Dynamika | 7.4/10 |