Opel

Silnik Opel 1.3 CDTI 16V 69KM-70KM Z13DT

19306
Silnik Opel 1.3 CDTI 16V 69KM-70KM Z13DT

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.3 CDTI  I Generacji o mocy 70KM produkowany był od 2003 do 2008 roku. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 70-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.



Silnik posiada zwykłe sprzęgło dwumasowe, które jest często awaryjne oraz drogie w naprawie. Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie. Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.



Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!!Do najbardziej uciążliwych i kosztownych awarii trzeba zaliczyć koło dwumasowe które jest niskiej trwałości. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

Wady

  • niska trwałość sprzęgła
  • awarie zaworu EGR
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys
ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!
1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF
1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!

Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria
1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria

1.3 MultiJet Fiat – brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (6.8)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 3

Najbardziej awaryjna część

10%
10%
15%
30%
10%
25%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

18.04.2023 Opel Corsa D
(5.3)
Opinia: Przy przebiegu ok 220 tys km zaczyna sypać się absolutnie wszystko - wtryski, turbo, dwumasa, sprzęgło, różne czujniki. Samochód jest w miarę fajnym miejskim toczydełkiem, ale tylko do przebiegu 220 tys km. Po jego przekroczeniu zaczyna być skarbonką bez dna, czego nabywca tak małego
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Przy prędkościach w okolicach 80, 90 km/h naprawdę mało pali Całkiem fajne, proste wnętrze
Wady: Niska kultura pracy silnika Raczej niska trwałość osprzętu silnika
  • Silnik: 1.3 cdti
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
16.04.2022 Corsa C
(5.3)
Opinia: Moja przygoda z tym samochodem zaczeła się 1.5 roku temu, skuszony opinią że tak mało pali kupiłem zadbane autko z przebiegiem 150tys, na początku niby ok, ale zauwazyłem że auto tragiczne na trasy i o ile do 90km/h spala 4-4.2 tak przy 120 pali już
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -Elastyczność
Wady: -Spalanie(krótka skrzynia nie nadaje się w trasy..) -Koszty utrzymania(moje benzynki wychodziły duużo taniej)
  • Silnik: 70km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
07.07.2020 Corsa C 1.3 cdti
(7.0)
Opinia: zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator, kolumna kierownicy (EPS?) po ok 180kkm, łańcuch rozrządu wymieniony przy 150kkm, poduchy pod silnikiem po ok 180kkm, EGR padł przy ok 200kkm, fabryczny akumulator padł
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Idealny do miasta, brak DPF, mało pali!
Wady: rdza, koszty utrzymania w b.dobrym stanie, głośny w trasie, nagłośnienie
  • Silnik: z13dt
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
24.01.2020 Corsa B 1.3 CDTI 70KM
(7.0)
Opinia: Tak jak wszyscy piszą - spalanie jest niskie, naprawdę niskie. Ale gdy coś padnie to zaczynają się schody. W moim przypadku padło sprzęgło - przestało odbijać, a jest hydrauliczne i z dwumasą. Wymiana wszystkiego kosztowała grubo ponad 3 tyś. Tak więc, co zaoszczędziłem na oszczędnym silniku
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie koszty bieżącej eksploatacji. Długi okres bezawaryjnej jazdy.
Wady: Znaczne koszty naprawy sprzęgła.
  • Silnik: 70KM 1.3CDTI
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 194 tyś
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
03.06.2015 Jerzy
(9.3)
Opinia: "Opel Tigra CC - z tym silnikiem to szczególnie godne polecenia auto dla osoby która potrzebuje codziennie dojechac do pracy bez awarii i innych przykrych niespodzianek. Do tego jest bardzo ekonomicznie i z opcją złożenia dachu. Silnik pracuje bardzo równo, nie ma wyczuwalnej "turbo-dziury", a
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Tigra B / 70KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 / 106 tys.
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam