Silnik 1.3 CDTI 75KM (Z13DTJ) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23225

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3CDTI  I Generacji o mocy 75KM produkowany jest od 2006 r do 2011r o logotypie (Z13DTJ) i spełnia normy spalin EURO4.Silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF.Na rynek w 2011 roku weszła odmiana o mocy 75KM spełniająca normy spalin EURO 5 o logotypie (A13DTC).Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 75-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuch.W silniku zastosowano sprzęgło dwumasowe,które niestety jest często awaryjne oraz drogie w naprawie.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Dużym i kosztownym problemem może być dosyć awaryjne koło dwumasowe.Musimy pamiętać że wszystko jest uzależniona od odpowiedniego serwisowania jednostki,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Wśród kierowców silnik ma dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka
dobra kultura pracy
trwały układ wtryskowy
niski poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie filtra DPF-jazda miejska
niska trwałość koła dwumasowego

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L-3.2 L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

 

Odmiany silnika 1.3 CDTI  - logotypy

1.3 CDTI 75KM -Z13DTJ Euro 4- DPF/ Turbo-stała geometria

1.3 CDTI 75KM-A13DTC Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 9):
(5.26)
Trwałość
 5.22/10
Utrzymanie
 5.56/10
Dynamika
 5/10

Głosy według opinii:

36

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Opel Combo Tour 08.04.2021
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Uwaga ba ten silnik !!! Miałem go w Combo i same kłopoty z nim były po 160 tys zaczęło się sypac wszystko,turbo,wtryski dwumasa i EGR koszty ponad 5000 tys złotych w zimie miałem problemy z zapalaniem.Nie wiem może trafiłem na złom po jakimś właścicielu co nie dbał.Dodam że auto już rdzewiało i to mocno.Na plus dobre wygłuszenie,niskie spalanie i dobra klima.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:niskie spalanie,dobre wyciszenie silnika,dobra praca cicha,super klimatyzacja

Wady:bardzo awaryjny sprzęt przy 160 tys wymiana dwumasy,EGR,wtryski do regeneracji,turbo przepuszczało.

Odmiana silnika: 1.3 cdti 75KMRocznik: 2005.rPrzebieg: 164.000tys Śr. spalanie: 6.5
D, po liftingu 18.05.2020
Średnia:
(2.00)
Nie

Opinia: Silnik słaby, poci się po około 190 tyś km, na trasie głośny przy 90 km/h i rzęzi przy obrotach powyżej 3k. Wszystko przy obchodzeniu się z nim jak z jajkiem, rozgrzewanie przed jazdą, oziębianie przed zgaszeniem, lekki wzrost obrotów zanim osiągnie właściwą temperaturę, innymi słowy prawdziwa KATORGA i "ZABAWA" w zamian za mniejszą dynamikę i widmo zepsucia. Miałem benzynę i zero głupot, pełna dynamika! Ostatni raz diesel.Nie polecam tego silnika. Jeżdżę od 1996 roku, więc trochę tych silników było. W Maluchu chyba było mniej zabawy.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:Mało pali.

Wady:Malutko mocy. Poci się przy 190kkm. Głośny przy 90 km/h.

Odmiana silnika: 1.3 CDTi, Diesel, 75 HP (Z13DTJ) 1248ccmRocznik: 2006 DPrzebieg: 191000 km Śr. spalanie: 4.8 l/100
mig 07.08.2018
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Czy z silnikiem 1.3 CDTI 75KM Z13DTJ z lat 2004-2009 w Oplach był montowany DPF (Filtr cząstek stałych: Tak)?

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: Corsa 75KMRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.5
piotr 26.09.2017
Średnia:
(3.00)
Nie

Opinia: "właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów ."

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (2/10)
Odmiana silnika: combo 1,3 cdti 75kmRocznik / Przebieg: 2008/150000 Śr. spalanie: 5.5
Ja 03.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą."

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 75KMRocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.